ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Cattis - 3 mars 2015 22:01

För en liten stund sen så skulle jag boka tågbiljett till min lillebror och då så tänkte jag först att jag skulle boka hans biljett via sj´s mobil app men så skulle jag betala den med kort o var då tvungen o starta min dator för o komma åt ekortet i swedbank, då tänkte jag de att jag ändå kunde boka biljetten via datorn när jag ändå var tvungen o starta den, o fick en liten chock när jag såg att biljetten var 21kr dyrarare där, så då gick jag in i appen igen o kolla för jag trodde dom hade höjt priset på 5 min ca men ICKE...

 

Det är alltså billigare att boka via appen än via datorn, så nu har jag lärt mig de att nästa gång jag ska ner till mamma så ska jag boka tågbiljett via appen o inte via datorn för tydligen så finns det ju pengar att spara.

 

Så nästa gång du/ni ska ut o resa med sj kolla om det är billigare att boka via appen än via datorn.

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Annars idag har det vare en lugn dag på jobbet.

Har väl inte gjort allt för mkt idag, iaf inget att prata om.

 

När jag kom hem så gjorde jag iordning lite käk, potatis, dragonsås och kotletter. 

 

Receptet på den fick jag av min kompis Jossan.

 

Men eftersom så har jag modifierat den lite, efter smak.

 

 

Det du behöver är:

5dl Cremé Fraiche

 

Grädde efter smak

 

2 köttbuljong tärningar

 

Dragon efter smak

 

Slotts senap efter smak

 

 

Smält Cremé Fraichen i stekpannan

Tillsätt så mkt grädde du vill ha

beroende på vilken tjocklek du vill ha på såsen

 

Tillsätt 2 köttbuljongtärningar.

Sedan är det bara att blanda resten och smaka av


Servera med en köttbit, potatis och grönsaker.

 

 

 

 

Nää nu ska jag se någon film innan det är dags o tänka på refrängen.

Är ju visserligen ledig imorron men ändå behöver ju inte sitta hela natta för det, men å andra sidan lär jag inte orka de ändå haha

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 

Image and video hosting by TinyPic

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards