ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under april 2014

Av Cattis - 29 april 2014 17:41

(Inlägg från igår som ej blev publicerat)

 

 

Idag har ja vare på kyrkis igen efter en veckas uppehåll från kyrkis då mina andra kamrater tog påsklov så jag fick lov att vara på Tallkotten, men va gör de jag har ju haft en bra vecka iaf. Idag var de ganska många på kyrkis. Efter kyrkis så åkte jag o käka lite sen drog jag upp på Tallkotten en sväng för jag skulle ju ändå in på Timråbo en sväng för min kran i duschen sa upp sig igår... men snacka om att dom var snabba att fixa problemet för jag sa till vid 1 halv2 tiden o när jag kom hem vid halv4 så hade dom fixat till kranen så nu kan jag duscha eller tvätta igen. Men iaf när jag kom upp på jobbet (Tallkotten) så fick ja veta att vi skulle fira våran ena gruppledare idag för hon fyllde år o fredags så jag stannade kvar o kalasade på. Hon bjöd på god kladdkaka, grädde, hallon o så smält dumle.



När ja kom hem igen så tog ja de lilla lugna en stund innan jag började med middan. Sen på kvällen var de dags för ett pass gympa,o de va minst lika jobbigt som alltid precis som de ska va =), men att jag fick lov att de lite lugnare med vissa övningar för jag har lite ont i min vänstra handled. Jar ingen aning om vad jag gjort men ont har ja. Hoppas att de e bättre imorron.


Nä nu ska jag kolla klart på CSI Las Vegas på 5:an innan de e dags o göra sig iordning för natten.


Ha de gött
På återseende

Av Cattis - 29 april 2014 17:28


Det jag ska göra:

 

Jag ska åka ner till mamma den 4/7 och så tänkte jag gå på Karnebåtfestivalen både 5 & 6/7 för de brukar alltid vara första helgen i Juli.

 

Fira min yngsta lillebror som fyller 19

 

Gå promenader med min kamera och fota i naturen.

 

Umgås med min kompis Stina om hon vill.

 

 

 

Det hoppas jag kommer att bli av:

 

Att de blir mkt sol o värme så man kan bada mkt i sommar

både när jag är hos mamma och när jag är hemma.

 

Att mamma, nest yngsta lillebror med tjej o kompis kommer upp till mig och hälsar på

 

Att min storebror kommer och hälsar på.

 

Hälsa på mormor & Morfar (dom bor ej tillsammans)

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 26 april 2014 11:24

Denna vecka så har jag vare på Tallkotten o jobbat, för att mina kompisar på kyrkis tog lite påsklov... så vad har jag gjort för kul denna vecka på jobbet? Vi har ett nytt tema nu på jobbet som vi jobbar med nämligen Samerna och då har jag valt att forska om renen och det är väldigt intressant.

 

Annars så har de vare väldigt lugnt på jobbet denna vecka o i torsdags så gick vi halvdag o då passade jag på o ta en promenad direkt efter jobbet så då passade jag på o knäppa lite kort i naturen igen. Jag älskar verkligen att knäppa kort ute i naturen för man får se allt från ett annat perspektiv alltså från en annan vilkel.

 

O vi har även blive lite bortskämda med att solen tittar fram, o de har vare riktigt skönt ute.

 

 

Idag så ska jag få sölja med 2 av mina träningskompisar o titta på en kattshow i Nordichallen, de ska bli riktigt kul o spännande.

Blir hämtad om ca 1. 10 min så kanske borde jag ta o göra mig iordning o sen käka lite frulle för de har ja inte gjort än fast jag vaknade 9.40

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 


Av Cattis - 26 april 2014 11:22

Behandla andra som du själv vill bli bli behandlad.

 

Lev idag imorron kan det vara försent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 25 april 2014 12:12

Denna är film som jag verkligen älskar, jag har sätt den säkert mer än 10 gånger

 



Handling:

 

Georgia får sparken från sitt lärarjobb och tvinga försörja sig som bussguide bland Greklands ruiner, för minst sagt krävande amerikanska turister. Hon är också på jakt efter den stora kärleken, men har precis börjat ge upp hoppet när slumpen sammanför henne med den siste man hon hade väntat sig.

 


 

 

 

 

Skådespelare:                Speltid:

 

Nia Vardalos                                          1 timme och 35 min


Richard Dreyfuss                                           Genre:


Rachel Dratch
                                                 
Komedi


Maria Adanez                                           Releasedatum:


Macarena Benites
                                       2009-12-30


Sheila Bernette


Heather Blair


Maria Botto


Jareb Dauplaise

 

 


Av Cattis - 22 april 2014 21:31

 

Igår så var jag ute på promenad med min goa kompis Jossan, det blev en promenad på närmare en mil. Vi tog med oss våra respektive kameror o så gick vi dit näsan pekade o så blev de några kort som jag gjort ett bildspel av. Jossans blogg finner du HÄR









Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 22 april 2014 21:20



Jag tror på dessa underbara varelser alltså änglar att dom finns.

Jag tror även på ett liv efter detta, för de känns så meningslöst att vi skulle födas, leva o sen dö till ingenting.

 

 

 

 

 


Av Cattis - 17 april 2014 19:35

Änglarnas stad är en mysig film även lite sorglig.

 

 

 

 

HANDLING:

 

Nicolas Cage spelar Seth, en rastlös på uppdrag i Angeles råkar träffa Dr. Maggie Rice (Meg Ryan), en hjärtkirurg. Hon är skakad och mår mycket dåligt efter att hon nyss förlorade en patient utan något märkbar anledning. Även om Seth är där för att hjälpa den döde mannen dras han omedelbart till Maggie och vill hjälpa henne med att komma över krisen.

 


Under förloppet blir han kär i henne men vet att han inte får visa sig för vanliga människor. Slutligen, trots riskerna, bestämmer sig Seth för att bli synlig för Maggie.

De som medverkar i filmen är: Nicolas Cage, Meg Ryan, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore och Robin Bartlett. Regissör: Brad Silberling.

 

 

 

 

 

 

Skådespelare:               Speltid:

 

Nicolas Cage                1 timme och 50 min


Meg Ryan                         Genre:


Dennis Franz                     Drama


Andre Braugher                Releasedatum

                             

                                1999-03-10

 

  


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards