ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Cattis - 10 april 2014 17:25

Igår så var ja duktig o putsade mina fönster för att jag  lovade min träningskompis de efter att ja va dum/smart nog o berättade för henne att jag inte hade putsat mina fönster sen jag flyttade in i min lya för snart 5år sedan o ja jag har sätt sedan lllllllllläääääääääännnnnnnnggggggggeeeeeeeeeee

att jag vare tvungen o tvätta av dom lite men jag har alltid tänkt att ja gör de där sen eller varför inte imorron men sen har de liksom aldrig blive av... men som sagt så blev de gjort igår för att ja lovade o göra de för annars så skulle inte ja få åka med henne på gympan (menat som ett skämt) haha men iaf så sagt o gjort o idag så sitter jag här med snorig näsa o småont i halsen   önskar att ja inte hade tage utsidan av fönstren utan bara tage insidan för då kanske jag hade sluppe detta men iaf de kunde ju ha komme iaf för man vet ju aldrig.

Men mina fönster blev ju rena o fina o de e väl huvudsaken de för en sketen förkylning går ju över på några dagar om man har tur. Jag som hade klarat mig så bra sedan i somras då jag var förkyld i nästan 3 veckor..... Men detta känns ändå som en lätt förkylning o jag hoppas att ja e pigg o kry tills på måndag kväll för jag vill inte missa gympan då.

 

 

De va meningen att jag skulle ha gått iväg o tränat som ikväll för de bidde inget igår eftersom Linda som har cirkelträningen på onsdagarna e sjuk så då skulle Anita som har sitt träningspass ikväll ha Lindas med så då tänkte jag o Carina min träningskompis att vi kunde gå ikväll då... men nu bidde de inte så pga denna förbaskade förkylning.

 

 

Men men nu ska jag inte ta o gräva ner mig om denna förkylning för de finns ju dom som har de mkt värre än en sketen förkylning.

 

 

 

 

 

Imorron på jobbet kommer det att vara en toppen dag för först o främst så ska jag o Tina göra ett recept i punktskrift hon skriver o jag läser, sen vid 12.45 så blir de film eftermidda i en av grupperna på Dagcenter och efter filmen så blir de kalas för oss som jobbar inne på Tallkotten för då ska vi fira Inger våran gruppledare lite i förskott för hon ska va ledig då när hon fyller år o sen efter de så ska jag gå tidigare från jobbet för jag ska till frissan som jag har längtat inte för att jag vill träffa Mia utan för att ja tycker att jag har blive så långhårig nu... när man e korthårig märker man på en gång när de börjar bli lite längd på håret o när man e långhårig då tycker man att håret aldrig växer.

 

Nu e de 8 veckor sedan jag klippte mig sist men denna gång så ska jag även färga håret o jag har bara färgat en enda gång tidigare hos frissan men då va de på Sarahs Hårstudio som jag färgade... Jag har inte till 110% bestämt mig än vad ja ska ha för färg utan bara till 99%, är jätte sugen på o färga de rött för de e vad ja längtat efter länge men liksom inte gjort de för jag fick ju färg av min lillebror Marcus o då ville jag pröva den men de blev tyvärr inte som jag hade hoppats men men.

 

Idag när jag skulle gå handla på Domus så mötte ja en tjej som hade lila hår som ja tyckte va riktigt snyggt men om ja någonsin kommer o pröva de har ja ingen aning om kanske för man vet ju aldrig... men de e ju de att man måste bleka håret först o de va ingen hitt de iaf inte med det blekmedlet som jag använde.

 

 

 

 

Näää nu ska jag rota fram en film i skåpet som en personal inne på Dagcenter ska få låna av mig. En film som jag tycker e superkul.

 


 

 

Filmen handlar om landet Freedonia där Groucho spelar den nytillträdde premiärministern Rufus T. Firefly som visar sig vara diktator och mest för skojs skull förklarar krig mot grannlandet Sylvania. Hans tillträde krävdes av den rika mrs. Gloria Teasdale (Margret Dumont) som motprestation för att hon skulle låna ut pengar till det bankrutta landet. Chicolini (Chico) och Pinky (Harpo) är spioner som arbetar för Grouchos motståndare Trentino (Louis Calhern), Sylvanias ambassadör som vill ta över landet. Situationen eskalerar inte minst för att både Groucho och Trentino är ute efter den rika mrs. Teasdale. Filmen har bland de kända scenerna en berömd spegelscen där Harpo, utklädd till Groucho, låtsas vara Grouchos spegelbild, och scenen med bråket kring saft- och jordnötsstånden. I slutet på filmen utspelas den stora uppgörelsen med matkastning innan det lyckliga slutet kommer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards