ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Cattis - 13 mars 2014 16:37

Nu äntligen så är jag klar hos tandläkaren på sjukhuset.

Idag så var jag inne för sista gången detta år (om inget oförutsägbart händer) hos tandläkaren på sjukhuset.

 

Jag kommer att bli kallad på kontroll om ett år igen till tandläkaren på sjukhuset.

De Göran o tandsköterskan gjorde idag var att först och främst ge mig bedövning för de vill ja alltid ha innan dom tar bort bryggan och putsa ur den och sen så tog dom bort rester på tänderna efter grejset som bryggan satt fast med förut.

 

När dom satt bryggan på plats igen fast denna gång med cement, så fick han hålla bryggan på plats en stund som kändes som en all evighet o efter ett tag så fick sköterskan ta över och hålla en stund innan cementet hade stelnat så putsade hon till runt om o tog bort de överflödiga och så körde hon med tandtråd mellan tänderna och så under bryggan eller ovanför eller hur man nu säger men iaf mot tandköttet så nu fick jag med mig lite tandtråd o så ögglor så jag kunde få igenom tråden för att få bort så mkt bakterier som möjligt.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards