ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Cattis - 1 mars 2014 19:44

Igår så var ja på Himlabadet med Carro, Lina o så mötte vi upp en kompis till Carro där med. Vi hade de super kul där, vi började med att härja runt på äventyrsdelen innan vi gick upp på relaxen. Jag åkte alla rutschkanorna utom en för den har jag ett dåligt minne ifrån, som att den var kolsvart o gick i 100 blås ner eller kanske inte riktigt så fort men fort gick de iaf då när jag åkte den o sen dess åker ja inte den.

 

Men när vi skulle åka en rutschkana med dyna så skulle jag dela dyna med Lina för vi tog en såndär 2 sits dyna men de va bara de att när Lina hade satt sig så for dynan iväg utan mig så jag fick åka efter utan dyna men de gjorde inget för de superkul iaf för både jag o Lina tokskrattade o så Carro o hennes kompis när Lina kom ner när dom såg att jag inte var med.

 

När vi skulle åka alla 4a ner med samma dyna fast Carro o hennes kompis satt i dynan o Lina skulle hålla i handtaget o åka efter så hände det en liten olycka, jag halkade och skrapa upp handen lite granna o så slog ja i strax ovanför skinkan så där e jag ganska så öm idag, men olyckan hindrade inte oss från att fortsätta ha kul.

 

När vi hade vare nere på äventyrs delen några timmar så gick vi upp på relaxen sen o de va riktigt mysigt vi provade på en dusch som påminde om när det regnade ute ganska kallt ibland o ibland så va de ljummet o så när det spöregnade, duggade eller fint regn eller hur man nu ska förklara, o så var vi ju bara tvungna att dra i snöret till hinken med iskallt vatten, de va väl inte det skönaste man gjort men va bara tvungen o göra de.

 

Carro fick även för sig att gå ner i bassängen med iskallt vatten o då menar jag verkligen ISKALLT vatten, men just bara för att hon gjorde de så gjorde ja de me, o de va en upplevelse men en kall sådan, sen så va vi inne i ångbastun o sen i en vanlig bastu fast något kallare.... o så var vi ner i olika bubbelpolar men de va inte så mkt till bubblor i dom men ändå.... sen gick vi ut till bubbelpolen där o va där ett tag innan vi gick in i vedbastun.

 

 

Men de som va den största upplevelsen var när vi var inne i den vanliga bastun som var lite kallare än vanligt när dom hade nån slags sittning och med det menas att dom häller vatten på stenarna i vattnet hade hon anis och fänkål tror ha de var men iaf anis o så hade tjejen som gjorde de en badlakan med en knut på som hon viftade runt med o de blev ju bara varmare och varmare o när hon viftat klart så tog hon ett annat badlakan och viftade runt med o så gjorde hon samma prusedur i 3 omgångar o när de va dags för den sista så va de så varmt att jag tok svettades o så nästan undra om ja skulle klara av den sista för de va så himla varmt lite för varmt för min del o då gillar ja ändå att sitta i bastun.

 

 

När vi hade badat klart o allt så var klockan 21.40

 

Efter att vi hade skjutsat hem Carros kompis så for vi på Donken en sväng och tog en fika, de va riktigt gott de, så jag var hemma i lägenheten vid 23 tiden.

Så idag har ja vare riktigt trött.

 

 

Men ändå så var ja upp till Sörberge församlingshem för att va med på en friluftsgudtjänst , det var helt okey, Carro o Lina sjöng en jätte vacker låt som ja just nu inte kommer ihåg vad den heter, o så sjäng vi allihopa alltså alla som var med några låtar tsm o så va de hamburge lunch där, o så gjorde Christine och Lina lite olika experiment som var riktigt intressant o se men de va ju mest för barna som var där.

 

När klockan var 3 så hade nästan allt folk redan gått hem så de va bra några stycken kvar som fikade innan jag tog bussen hem.

 

 

Sen ja kom hem har ja mest legat på soffan o tage det lugnt o softat, ja jag har ju tillomed hunne o tvätta 2 maskiner tvätt o så har ja duschat.

 

O nu ska jag käka lite granna innan jag ska gå över till gubben o kolla klart på Mello Andra chansen.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards