ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Cattis - 23 januari 2015 12:06

Igår så bakade jag och våran praktikant Maria Gluten & Laktosfria kladdkakemuffins för att vi skulle tack Emilia som slutar på kyrkan om en vecka.

Emilia har jag jobbat tsm med på barnkyrkan i ca 2år nu   

 

Det kommer att bli jätte tomt utan Emilia men det är ju iaf inte sista gången som vi ser henne utan hon har lovat att komma och hälsa på oss.

 

Emilia fick en Bestämd Ängel av oss som vi köpt av Maria som gör praktik hos oss, hon gör nämligen egna figurer i keramik som hon sedan säljer.

 

Gulliga Emilia hade med sig en liten present till oss oxå, en ängel som hjälper ett barn o lära sig gå, och de passar ju toppen med tanke på att jag jobbar på barnkyrkan.

 

 

Bild på ängeln som vi fick kommer senare.

 

 

 

Här får ni ett litet recept på Gluten & Laktosfria kladdkakemuffins

Om jag får säga det själv så blev dom nästan godare än vanliga, inte lika söta o mer fluffigare.

 

 

Kladdkaka Gluten & Laktosfri

Grädda i nedre delen av ungen i ca 20 min på 175°

150g laktosfritt smör eller margarin

3dl socker

1dl kakao

2tsk vaniljsocker

2 ägg

2dl gluten och mjölkfri fin mjölmix (Semper)

Gör såhär:
Smält smöret i en 2liters kastrull
Ta av från värmen. Rör ner socker, kakao och vaniljsocker.
Rör ner ett ägg i takget och till sist mjölet.
Bred ut smeten i en smord och kokosströdd form, gärna en
med löstagbar kant.
Kanan ska vara lös i mitten.
Låt kakan svalna och servera sedan med grädde och några
frusna bär =)

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 23 januari 2015 11:59

 


Jag tävlar hos Life of Johanna om denna ljuslycktan från Lugna Lyktan.

Var med och tävla du också!

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards