ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under september 2013

Av Cattis - 16 september 2013 20:46

Idag så började dagen med att jag hällre hade velat lega kvar i sängen en eller par timmar till för ja va så himla trött, men men de va bara o ta tjuren i horna och dra sig upp ur bingen hur trött ja än var.

Men men de blev ju lättare ju längre jag var uppe ur sängen.

 

 

O så har de va ju vare så fint regnväder hela dagen, men jag har haft turen att slippa det värsta regnet då jag har vare innomhus.

 

När ja kom hem idag så gjorde ja inte så mkt utan tog de ganska så lungt för jag skulle iväg med bussen in till stan för att möta upp Erica min kontaktperson.

 

Sagt o gjort vi möttes upp på Navet (busstationen) och så gjick vi bort till Kulturmagasinet och kollade på olika utställningar, det va faktiskt riktigt kul och intressant.

 

Efter de så gick vi på Donken (Mc Donalds) och käkade innan vi gick in på Galleria In och strosade lite, jag hade sån tur att jag fick tag i ett jätte snyggt cerise / Mörk rosa linne på H&M och efter de så gick vi omkring lite innan vi landa inne på Cubus, jag hade först inga som hälst planer på att ja skulle handla någe där, då jag mer än sällan hittar någe som passar min fluffiga kropp, men idag hade jag rena bonturen så jag sprang på ett par träningsbyxor för ½ priset så alltså jag gav bara 99kr för byxorna så allt som allt 149kr och bara byxorna i vanliga fall kostar 200kr...

 

 

Så vad jag har lärt mig av detta är att det lönar sig att vänta ibland med att göra sina köp. =)

 

 

Nä nu ska jag strax ta o lägga mig på soffan och kolla på "Det okända" på 7an. Imorron är det kanske en stor dag, för jag ska dra lite tidigare från barnkyrkan för jag ska till sjukhuset på käkkirurgen och vem vet jag kanske kommer hem med en ny tand eller bryggan som dom surrat om att ja skulle få.

 

 

Så jag har inte en aning om om de blir nån träning imorron kväll eller inte, men känner jag mig själv rätt så blir de nog träning om ja inte har allt för ont eller om tandis säger något speciellt.

 

En låt av mitt favorit dansband =)

 

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 


Av Cattis - 15 september 2013 17:16

Idag har jag jobbat på Korpens Gåbingo, de va väl inte allt för kul idag för de kom så lite folk så de blev ganska så trist emellan varven.

 

Sorry att jag har vare så dålig på o blogga men de e de att jag dels har vare så trött i kropp o knopp, de va nästan så jag började o undra om ja höll på o bli sjuk... men som tur va så behövde jag bara vila upp mig.

 

Som ni vet så har ju barnkyrkan kört igång igen och med det så har jag börjat o jobba där 3 dagar i veckan måndagar i Sörberge på försmlingsgården, tisdag nere på Johannesgården och onsdgar i Sörberge på församlingsgården.

 

Det är jätte kul men det är bara måndagar som det är balndat stora och små barn dom andra 2 dagarna är det baby sång, det tar mer på krafterna än vad man tror.

 

Jag har själv inga barn men tycker jätte mkt om barn och vem vet vad som händeri framtiden man kanske får egna då.

Men som ja känner just nu så nöjer jag mig med min äkskade 4 benta bäbis =) (min kisse)

 

Men jag är jätte glad över att jag får jobba på barnkyrkan.

 

 

Ikväller så händer inte så mkt mer än att jag ska slappa och ladda batterierna o så blir de ju en dejt med herr tvättmaskin i tvättstugan.

 

Imorron så e de ju barnkyrkan och när ja kommer hem så blir de bara och vända i dörren för jag ska iväg med min kontaktperson Erica, nu var de ett tag sen vi sågs då det har vare sommar och jag fullt upp.

 

Erica o jag brukar inte träffas på sommaren då jag brukar åka ner till mina päron bla.

 

 

 

Nä nu e de dags o käka lite mat.

 

Har prövat något nytt idag så det ska bli spännande, det blir någon form av pasta gratäng med skinka och ost o lök.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 



 

Av Cattis - 12 september 2013 19:37

Rubriken har inget med dagen att göra utan jag hade bara inge bättre att skriva hehe.

 

Idag har ja vare lika seg o trött som alla andra dagar denna vecka, vet inte om det är för att jag har vare på barnkyrkan 3dagar i rad och för allt e nytt mm.

 

Men iaf idag var ja på jobbet alltså på Tallkotten o jag hann inte mer än o sitta max 30 min innan Emilia från Kyrkan stack in huvudet till oss o fråga om vi ville hjälpa dom med ett par grejer, så jag o en tjej från min grupp gick in på kyrkan och fixade de dom ville ha lite hjälp med.

 

 

När allt var klart så gick vi in till oss igen o fikade lite granna.

Sen så fick ja sitta vid min dator o jobba lite granna med lättläst recept som vi skulle ha tills idag när vi skulle ha matlagningskurs sista gången efter jobbet.

 

 

Och idag blev de egengjord hamburgare och egengjort kylftpära (klyftpotatis) gott blev de o så äpplekaka till efterrätt den va god men lite för söt för min smak, så lite mindre socker till nästa gång så blir den toppen.

 

Nu e jag hemma sen ca en timme och på den timmen har ja pratat med storebror i telefon o så har ja sutte vid datorn och spelat smurfarna på facebook, o jag som absolut inte skulle börja spela hmm visst jag e ju fast tills nästa gång jag tröttnar på spel på facebook.

 

 

 

 

Snart ska jag knalla över till gubben o kolla på nån film innan Zzzz...

Som tur e e de ju fredag imorron sen helg i en dag innan man ska upp tidigt igen pga att det är min grupps tur o jobba på Korpens gåbingo.

Men ja klagar inte för jag tycker att de e kul o sen så e de ju bara jobb var 3e vecka.

 

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 

 

 

 

 


 

Av Cattis - 10 september 2013 14:56

Nu så har barnkyrkan kört igång och det känns toppen de, började igår uppe i Sörberge och de va många föräldrar och barn som kom så de fullt liv där, så när ja kom hem igår så va ja lite trött i kolan (huvudet).

 

 

Idag så var det babysång och de va super kul det med fast denna gång var de nere på Johannesgården vid Timrå kyrka. De va alldeles lagomt med föräldrar och barn men visst de kan va lite jobbigt med mycke liv och rörelse men ja tycker att de e super kul iaf.

 

 

Finns inte så mkt att skriva om vad gör o så för de e inte så intressant så.

Jag hjälper till i köket o dv saker o ting...... jag finns där jag behövs med andra ord.   

 

 

 

Idag när ja skulle på Johannesgården så tog jag vägen förbi östrand o de va rätt så jobbiga backar där så de blev lite som ett träningspass hehe.

Men de känns att ja har dålig kondis (fast ja tränar)

För jag bli ju så anfådd och tycker att de e jobbigt att cykla uppför backarna.

Men men ja ger mig inte ändå utan jag cyklar så länge de går och när de inte går längre så blir de ändå en promenad iaf halva biten för den andra biten sen så kommer ja få åka med en annan tjej som oxå är på Barnkyrkan / Babysång.

 

 

 

 

Mina palner för kväller är att ja ska på vattengympa

o innan dess så blir de o käka lite midda o sen bara slappa innan min träningskompis kommer o plockar upp mig.

 

Efter träningen så blir de slappa o sen isäng.

 

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 8 september 2013 12:29

Kommer inte på någon bra rubrik så just därför får de bli som de blir.

 

Har väl egentligen inte så mkt att skriva om, men tänkte ändå slänga in ett litet onödigt inlägg hehe.

 

Så vad gör ja just nu jo jag sitter här och skriver, lyssnar på musik via spotify o så väntar ja på att en kompis ska komma på besök en stund.

 

Har funderat lite till o från om ja ska gå iväg på träning ikväll men ja känner mig ganska trött o slut i kroppen så just därför så låter ja bli o gå ikväll o kör mina ordinarie pass kanske är ja på banan tills inte nästa vecka men veckan därpå så ja kan gå på EFIT då istället.

 

 

Kanske är dumt att utmana ödet första veckan när man tränat hårt måndag, tisdag och onsdag.

EFIT är bara varanan vecka alltså jämna veckor.

 

 

 

 

 

Annars så blir dagen lugn har väl inte tänkt o göra allt för mkt, utan bara ta de lilla lugna och bara softa.

 

 

Men imorron så blir de en kul dag för då kör barnkyrkan igång igen med nya och gamla ansikten, några nya i peronalen som ja ska få jobba med, så  det ska bli spännande.

 

O nu e de inte bara måndagar som jag ska va på barnkyrkan och jobba utan nu är det även tisdag och onsdag.

 

 

 

Gu va jag blev sugen på o ta en promenad, hmm undra om ja ska höra med gubben om han har lust o haka på sen när min kompis har åkt.

 

 

 

 

 

Nä nu har ja inget mer o skriva just nu...

 

 




 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Cattis - 8 september 2013 11:18

Innehållet i min väska.

 

Hmm, almanacka, plånbok, annat smått o gott

En låt som kan få mig att gråta.



Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.


Bra fråga, jag skulle nog ge bort en del o spara en del


En dålig vana jag önskar att jag inte hade.


Skaka med bena

Någonting jag oroar mig för.


Nä, inte just nu iaf

En bild på mig själv för ett år sedan.



Min favoritårstid och varför.

 

Vår / sommar våren för sön smälter och ett nytt liv börjar gro.

sommar då allt blommar och träden är så gröna och fina.

 

Men å andra sidan så har ju alla årstider sin charm. =)

 

En bild på mig med en annan hårfärg än den jag har nu

 



Av Cattis - 5 september 2013 18:39

Idag har ja vare seg som ett tuggummi typ, men så blir de alltid när jag slarvat med sömnen, i förrgår så gick ja och la mig 1.00 på natten o de va inte alls bra för gårdagen var jag som en zombie o inatt så la ja mig 23.00 och till viss del så e jag utvilad men jag e ändå seg o trött.

Så idag bestämde ja mig för att senast 23.00 så ska jag ha släckt lampan så jag är riktigt utvilad imorron.

 

 

I helgen så blir de lungt...

OM ja orkar och har tid o ork så ska jag pröva på EFIT passet på söndag, men ja vet inte för ja måste ju orka med mig själv oxå.

 

 

Hmm, har inte så mkt o skriva om just nu känner ja har ingen öust o skriva om jobbet bara för att de har typ inte hänt ett skit eller iaf inte mkt av intresse för andra o veta hehe.

 

 

 

 

 

 

 

För den som inte har Spotify så kommer samma låtar från Youtube

 






Ha de gött

 

På återseende

 

 


 

Av Cattis - 4 september 2013 09:01

Igår så var jag till frissan på Zarahs Hårstudio och klippte mig.

Enda tanke jag hade när jag gick dit var att ja ville inte ha de nya modet om att de ska va längre på ena sidan och kortare på andra eller att de ska va rakat på sidan, de är liksom inget som intreserar mig.

 

 

Utan jag ville ha en kort enkel frilla som ja kan forma om ja vill eller om ja en dag bara vill låta de va utan att göra något med de.

och Inger som klippte mig hon var super duktig och jag blev till 100% nöjd. Kommer defenetift att gå dit igen, nu när man måste underhålla frillan   

 

 

Igår så var ja även på terminens första Vattengympa och det var riktigt kul men jobbigt. Vi har fått en ny tjej som ska leda vattengympan nu efter Cathrin och hon e super duktig även fast hon är nybörjare.

 

 

 

Ikväll e de dags för träning igen men då e de Cirkelträning och Linda som är ledare sa de att det skulle bli massa nytt men även lite gammalt så de ska bli spännande o se vad de blir för kul.

 

 

 


 

Mitt gamla och nya jag

 

 

 





Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards