ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Fröken tandlös

Av Cattis - 18 juli 2013 23:08

Idag har de vare en lugn dag för jag har vare på sjukhuset idag och opererat ut min ena framtand.

Dagen började för min del vid 9 för att.jag ville ha gott om tid innan taxin kom kl 11.15 men vad jag inte tänkte på var att när jag ringde och bokade taxin i går var att ja råkade beställa den en timme för tidigt så jag fick sitta i väntrummet en hel timme och uggla, men som tur va kunde jag ringa mamma och surra tills jag fick komma in.


Men det var gulliga sköterskor som var med hela tiden. När jag hade fått första bedövningen så fick.jag.några servetter att spotta i för dom har ingen spottkopp inne på op-salen när jag skulle få bedövningen i gommen så var jag jätte skakis och andades jätte fort för jag var ju jätte nervös med men iaf så fick jag hålla i den ena sköterskans händer för att känna mig lugn, lite skämdes ja för att jag skakade som ett asplöv men hon sa de att de e lite adrenalin i bedövningen som gör att hjärtat slår lite fortare.


Och själva tandläkaren var duktig med för r han hade tage bort tanden så trodde jag att han fortfarande höll på att ta bort plasten runt tänderna som gjorde att tanden satt på plats, sen när han skulle sy ihop tandköttet så kittlade han mig med tråden.

Men innan allt så fick jag ta på mig skoskydd och mössa för att dölja håret. Sen när jag fått all bedövning så satte dom ett skynke (?) över mig med ett stort hål för munnen och näsan.



Här kommer ett par fula bilder på mig med och utan min provisoriska tand och hur den ser ut.


Ha de gött
På återseende

<3

 
 
Jossan

Jossan

19 juli 2013 16:54

Vaddå urminnes ena framtand?

http://mynameisjossan.myshowroom.se

Cattis

20 juli 2013 11:40

Sådär nu har jag fixat stavfelet

 
Ingen bild

Pelle

26 juli 2013 22:20

Hej igen.

Ser att det har gått framåt med munnen nu, måste vara skönt.

När får du bryggan och slipper gå med det provisoriska mer?

Men i övrigt var op-salen lik ett vanligt "tandläkarrum" förutom att du fick ta mössa och skoskydd?

Trevlig helg.
/Pelle

Cattis

4 augusti 2013 23:09

Hej hej.

Mmm nu rör det på sig.
Jag vet inte än när jag får bryggan.

Nope, det är ett ganska tomt o stumt rum med en stol och de grejer som de behöver när de ska fixa med tänderna.


Ha de gött

// Cattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards