ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 7 december 2022

Lite Julfrågor

Av Cattis - 7 december 2022 11:50

Vinglögg eller saftglögg?

 

Har inte testat vinglögg så de får bli saftglögg

Hur äter du helst din pepparkaka?


Som den är eller med kristyr

Dricka julmust innan julafton?


Abolut, men julmust dricker jag inte före första advent, utom iår för då har jag fuskat och druckit en hel del Troccamust

Får man smaka på julskinkan innan julafton?

Varför inte liksom  

När du var barn kunde du vänta med att öppna hela julkalendern på en gång?


De tror jag för om jag inte minns helt fel så var de mamma som hade koll på min kalender

Fick du chokladkalender när du var barn?


Japp

Har du en historia om jultomten?


Inte direkt, för ju äldre jag blev destå mer fatta jag att det var pappa eller min storebror som var tomte

Var är ditt bästa julklappsgömställe?


Har inget

Soffliggare eller hurtbulle på julafton?


Soffliggare fram tills middag måste fixas sen åter till soffan.

Vilket julpynt kan du inte vara utan?


Lite julpynt 

Vilken julskiva är din favorit?


Har ingen

Vilken är den bästa julsången?




Vad kan du inte vara utan på julbordet?


Julskinkan & Gravad lax

Vilken är din favorit bland julfilmer?


Angel of Christmas & The Holiday

Vilket julgodis är din favorit?


Choklad tomatar

Vad gör du för att skapa julstämning hemma?


Jag byter alla dukar så jag får med julmotiv, byter till mina vintergradiner (vita med Domherrar)

När tar du fram julgranen?


Inte alltid som jag vill ha granen, men i år så fick jag upp den 3 eller 4 december men jag klädde den inte förrens 6 december


Bästa julklappen du någonsin fått?


Måste nog vara vantarna som jag fick av min älskade kompis Linda, i övrigt så kommer jag knappt ihåg vad jag fått genom mina 37år




Hur brukar du fira jul?


Sen älskade lilla mamma gick bort så firar jag hemma med gubben

Ser du "Kalle Anka" på julafton?


Japp, det är ju nästan ett måste

Har du några juliga traditioner?


Att alltid äta middag före Kalle Anka och hans vänner


Det bästa på julbordet?


Julskinkan och Gravade Laxen

Brukar Tomten hälsa på hos dig på julafton?


Ja, när barna är med annars inte

Nämn tre saker du inte kan vara utan vid ett julfirande

 

God mat, Gott sällsap, Choklad

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards