ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Cattis - 1 september 2014 11:50

Igår så Var de dags o åka hem till Timrå igen, så mamma, jag, Sabbe och lillbrorsan drog tidigare hemmifrån för o hinna med dv saker innan vi skulle åka till tågstationen inne i Norrköping.

 

Klockan var väl runt 13.20 när vi väl kom iväg och kunde lämna Viken (Valdemarsvik) för den gången och för dom andra för några timmar   

 

Vi stannade till på Dollars (Dollarstore) i Sörping (Söderköping) en sväng för de va meningen att jag skulle köpa ett par plastkassar i jätte format som man kan slänga kartong eller annat skrot i som ska sorteras men de va bara de att dom va slut   

Så då handlade ja lite annat onödigt istället, men allt som allt så gick de på 40kr så jag e nöjd, annars när jag är på Dollars o handlar så e de lätt att summan springer iväg o de kostar mer än jag tänkt mig från början.

 

men men nog om de, när vi väl va klara så hade vi inte allt för mkt tid på oss in till Norrköping o tågstationen vi hade ca 30 min på oss innan tåget skulle gå..

 

O som alltid när man har brottom så e de nästan mil kö pga antingen broöppning eller alla dessa förbannade trafikljus som står med typ 200 meter från varandra så Sörping är en riktig stoppkloss o så alla dessa söndasåkare som e ute så både jag o mamma höll ju på o få spelet o mer o mer stressad över att tiden sprang iväg.

 

 

Men vi hade faktiskt ren bon tur att vi han med ganska så bra tid innan tåget skulle gå så jag o Sigge (katten) fick vänta i ca 3 min innan tåget kom in på perrongen o när ja väl hitta min sittplats i tåget så va de rätt många hundar oxå skulle åka med så de blev ganska trångt i den lilla kupé som vi skulle sitta i.

 

Djur kupén på tågen är inte stora så allt som allt är det 5 sittplatser där inne.

o så finns de en ställning så man kan lägga resväskan på o så självklart hyllor ovanför sittplatsen så man kunde slänga upp ryggsäcken o datorn på.

 

 

När ja väl kom hem sen vid runt 10 tiden på kvällen så var jag rätt så mör i huvudet, så när ja skulle ta av mig ringarna o klockan så slängde ja iväg ena ringen in under soffan, så när ja skulle kolla hur långt in den hamnat så fick ja ta av mig glasögona för kunna se, sen glömde ja bort att dom låg där på golvet så när ja skulle flytta tbx bordet på plats igen så råka jag trampa på dom...

 

 

Snea o fula blev dom, men som tur va så höll ju gasen så jag fick lov o gå till optikern idag o som tur va så kunde jag få hjälp o fixa till dom så nu kan jag använda dom igen. Men vilken tur jag ändå hade som inte skänkt bort mina gamla glasögon som jag funderat på ett tag för dom ligger ju ändå bara o samlar damm i mitt skåp...MEN nu har ja iaf lärt mig en läxa att nästa gång jag ska köpa glasögon så ska jag ta försäkring på dom OM detta skulle hända igen så finns de en chans o få dom hela ifall glasen eller bågarna skulle paja av nån anledning.

 

Nu hade jag ju bara sån ren tur att de gick o räta till dom igen men jag lärde mig en läxa. Visst dom var inte dyra eller så men ändå de e pengar ändå som ja skulle behövt o fixa nya.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards