ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Cattis - 25 juli 2014 18:13

Idag blev det en magisk dag för syrran o jag bestämde oss för några dagar sen att vi skule gå till Merlo slott och kika o kanske kolla upp hur de va med guidade turer. Men när vi väl kom dit så tänkte vi de att vi kollar runt lite o så i slottsparken för bara den e ju magisk, men sagt o gjort o syrran knäppte några kort o sen så satt de en gubbe på en bänk där i parken vid slottet så jag gick fram o fråga honom hur de va med guidade turer osv men vi fastna där o surrade en del med honom om dv saker för han var så lätt o prata med o kul var han oxå, o sen efter ett tag så tyckte han att de va så varmt i skuggan o solen så han frågade oss om vi ville kika lite inne i slottet o självklart va vi ju inte sena o tacka ja på den frågan.

 

 

Så vi fick oss en magisk guidad tur inne på slottet, men städerskan som höll på o damsuga golven blev lite fundersam för hon gav oss en ganska konstig blick med de brydde vi oss inte så mkt om. De va bara jag, syrran o Stephanie som fick en guidad tur av honom. Gubben kan ha vare nån stans i 45 - 50 års åldern skulle jag tro.

 

Egentligen så var sista guidningen igår och den hade vare fullbokad sen i Maj så jag tror dessa guidningar är poppulära, Men till nästa år så ska ja nog försöka få till en "riktig guidning" gubben berättade att guidningen är på i 1½ timme (En timme och 30 min) för att få med allt. Han berättade även att i ena tornet så bor de 3 olika fladdermus arter o de e lite häftigt tycker ja, men tyvärr så e dom ju fridlysta så man kan ju inte flytta på dom hur som hälst för tydligen så bajsar dom ganska rejält så han sa de att ska man gå in i de tornet där dom finns så måste man ha mask på sig dels för att de kan finnas smitta med fladdermössen o sen ångerna från bajset var väl häller inte det nyttigaste man kan andas in....

 

 

 

Men den som är nyfiken på en magisk historia så boka guidning till nästa år vetja   

 

 

 

 

 

 


Några bilder från Merlo Slott =)

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards