ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Cattis - 14 maj 2015 13:18

Fullkomligt älskar denna film för den är så knasig och så rolig

 



Handling:

 

Burt Reynolds och Jackie Gleason spelar huvudrollerna i

Nu blåser vi snuten, en hysterisk komedi som spelat in rekordsummor genom tiderna, där asgarv blandas med skräckfärder i svindlande fart. Reynolds spelar "The Bandit", en stöddig långtradarchaffis som tar sig an den ultimata utmaningen: att plocka upp en last med Coors-öl i

 

Texarkana - det närmaste ställe där den säljs lagligt - och köra den tvärs igenom landet till Atlanta på 48 timmar. Belöningen? 80 000 dollar! Resultatet? Den vildaste serien biljakter och krascher som någonsin filmats! Orsaken? En viss "Smokey" från Texas, Sheriff Buford T. Justice (Gleason), blir besatt av att fånga in den skicklige Bandit när han slår sig ihop med Smokeys sons brud (Sally Field), som är på rymmen!

 

 


 


Skådespelare:


Burt ReynoldsSally FieldJerry ReedMike HenryPaul WilliamsPat McCormickAlfie WiseGeorge ReynoldsMacon McCalman

 

Speltid:1t35min Releasedatum:1977-02-13 Genre:Action / Komedi

Av Cattis - 14 maj 2015 12:55

Hej hopp min kära läsare

Nu var de ett tag sedan jag uppdaterade här... jag har haft lite bloggtorka ett tag för jag har inte haft något att skriva om eller snarare inget intressant iaf   

 

 

Nu är träningen slut för denna termin och i tisdags så hade vi avslutning i Korpstugan, men dels så va de piss väder ute med andra ord det spöregnade, o sen så var de väldigt dåligt med folk.. kanske var det många som drog sig just bara för att de va så dåligt väder, aja dåligt med folk va de iaf...

 

 

I lördags så var jag o gubben på Cruising här i Timrå, det var riktigt trevligt.

Tidigare på dagen så hade några utställning av sina bilar på torget o så var det samtidigt bröllopsmässa men de va inte så intressant för mig eftersom jag aldrig ska gifta mig.

 

 

Men det häftigaste för mig var att jag såg en Trans Am då när jag cyklade bort på byn, för andra är det bara en bil i mängden men för mig var det häftigt eftersom jag aldrig sätt en sådan i verkligheten.

 

 

I filmen "Nu blåser vi snuten" så kör Burt Reynolds runt i en sådan.

 

 

Men tyvärr så fick jag ingen bild på den Trans Am som körde för bi mig då när jag cyklade för den dök inte upp igen under dagen   

 

 

Men jag fick ju fina bilder på andra fina bilar   

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende mina kära läsare

 


Image and video hosting by TinyPic

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards