ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Cattis - 4 augusti 2013 23:05

Nu va de ett tag sen som ja blogga, men det har inte funnits så mkt tid eller ork över.

Min syster och hennes dotter är fortfarande kvar hos mig, men de e bara några veckor kvar så ska vi åka neröver igen. Tita o hennes kille har ett 2års kalas att planera o säkert en massa andra bestyr som måste fixas nu när man ska återvända till verkligheten.

Själv så börjar min verklighet imorron redan för då börjar jag å jobba, men jag har ju lite tur iom att jag är ledig på onsdagarna eftersom jag jobbade i somras på familjedagarna nere på Vivstavarv.
Men å andra sidan så ska ju inte klaga överhuvudtaget för vi har ju 2 veckor sommarkotten nu med en massa skoj o trevligheter.


Men iaf innan jag avslutar detta inlägg så ska jag berätta vad vi hittat på idag.=)
Jo vi har bakat frukostfrallor, o så fick vi en liter blåbär av grannen så syrran har sutte o rensat sen så har vi vare på Tjärn o badat o där va de kallt innan man väl kom i, för sen var det inga problem o lillfisen tycker de e kul o bada o simma med sina puffar och simring. Hon är ju den som alltid har doppat sig först.


Efter badet så fick gubben vara barnvakt till ett sovande barn medans syrran å jag drog på Anderssons o handla, så imorron blir de blåbär och hallonpaj för syrran o hennes jänta ska gå o plocka vildhallon på ett ställe. Sen när vi kom hem så startade ja grillen o grilla nästan färdigt innan gubben ta över för jag skulle iväg på träning (sista sommargympan) så nu e de bara o vänta på att höstterminen ska börja.


Nä nu e de dags o sova lite så man inte e för död när klockan ringer imorron 06.58

Sov gott o dröm sött
På återseende

<3

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards