ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 31 januari 2021

Jag svarar på frågor

Av Cattis - 31 januari 2021 13:00

Detta är ett tidsinställt inlägg   


1. Om du fick en dotter nu, vad skulle hon heta?

Svar: Det närmsta en dotter jag kommer i mitt liv är en honkatt   

Men om jag skulle skaffa en honkatt så skulle hon få heta... Ärligt talat så vet jag inte, jag har haft olika namn i huvudet men just nu kommer jag inte på något. Jag har en 4 bent son (min katt) på snart 12år som heter Sigge bus


2. Hur många städer har du bott i?


Svar: 4st - Norrköping, Gusum, Valdemarsvik och Timrå


3. Vilken var den senaste filmen du såg?


Svar:  på Netflix


4. Har du bra självförtroende?


Svar. Det tycker jag


5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?


Svar. Lägga in fler filmtips här på bloggen   


6. Nämn tre saker på din bucket list?


Svar: Har för tillfället bara en sak på min bucket list och det är att få åka utomlands med min bästa kompis (you know who you are   ) till något av mina dröm ställen (Italien och Grekland)


7. Beskriv ditt drömutseende!


Svar: Är så nöjd med hur jag ser ut, och passar det inte för andra så får dom mer än gärna titta åt ett annat håll   


8. Skriv namnet på någon du ser upp till


Svar: Jag såg väldigt mycket upp till mamma


9. Delmål för i år ?


Svar: Att lyckas hålla mig ifrån detta hemska virus som cirkulerar, förutom det så vill jag kunna fira min bästa kompis som fyller 30 i höst.


10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?


Svar: Japp, jag har min första klänning som jag fick av min fd moster när jag bara var ett par minuter eller någon timme gammal


11. Den du senast sov över hos


Svar: Min syster och det var 25 mars - 5 April 2020


12. Vem skrev du senast med på Facebook?


Svar: Min gubbe


13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook?


Svar. Japp, annars hade jag bytt för länge sen


14. Vad väljer du, godis eller chips?


Svar. Jag har varit en riktig godisråtta men gillade även chips men sen gubben min blev diabeteiker så fick vi börja tänka om så ända godis som jag äter nu är choklad och sockerfria Werther´s original, chips kan ag inte äta längre i alla fall inte Rach som var mina favorit chips jag tycker dom smakar illa, jag köpte en påse för ett tag sedan men det slutade med att min kompis fick lite mer än halva påsen av mig   


15. Hur mycket väger du?


Svar. Jag tänker inte säga min vikt då jag inte tycker att det är viktigt. Det finns så många där ute som mår dligt över sin vikt och själv gör jag inte det och tycker det är onödigt att skylta med vikten.


16. Hur uppvaktar man dig?


Svar. Jag har redan en kärlek i mitt liv sedan 2004, men vänner kan man aldrig få för många av   


17. Har du rykten efter dig?


Svar. Inte som jag känner till


18. Din absolut sämsta egenskap?


Svar. Att jag gärna fastar i mobilen 


19. Din bästa egenskap?


Svar. Är en bra lyssnare och månar gärna om mina vänner och gubben för den delen


20. En låt du är beroende av?


Svar: Kan inte säga att jag är beroende av låten men vill gärna lyssna på den när jag startar spotify

 


21. Vad stod det i ditt senaste sms?


Svar: Okey 


22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö?


Svar. Jag skulle ta med gubben och min bästa kompis


23. Kan man vara vän med sitt ex?


Svar: Visst kan man det, jag är då inte för jag har inget gemnsamt med dom längre.


24. Vart bor du nu?


Svar: I en lägenhet som bot i ett hus som står ute om natten intill grannens lägenhet som ocå bot i ett huus som står ute om natten   


25. Hur ofta dricker du alkohol?


Svar: Har inte druckit alkohol sedan midsommar 2020


26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger?


Svar: Tragiskt


27. Vad ogillar du?


Svar: Oärlighet, och när man inte kan prata klarspråk


28. Hade du kunnat ha distansförhållande?


Svar: Japp, hade det i ca 1,5 år innan jag flyttade upp till mitt  a


29. Vad handlade din senaste dröm om?


Svar. Drömmer varje natt, men just nu så kommer jag inte ihåg vad jag drömde.


30. Är du nöjd med din kropp?


Svar: Ja, men just nu är jag inte riktigt nöjd med min fotknöl på höger fot för den gör ont (det är efter mina nya vinterskor, har så känsliga fötter när det gäller skor)


31. Hur lång är du?


Svar: Från huvudet och ner till tårna eller från tårna upp till huvudet   


32. Vilken är den bästa svenska filmen?


Svar: Hmm, den nöten måste jag fundera på


33. De bästa svenska skådespelarna?

 

Svar: Helena Bergström, alla dagar i veckan



34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight?

 

Svar: Gillar även Twilight men Harry Potter är bättre



35. Ditt humör för tillfället?


Svar: Bara bra, börjar dock få små ont i rumpan av stolen   

så efter detta inlägg blir det att dejta tandborsten och sedan kudden


36. Har du instagram?


Svar: Japp, men den är privat och accepterar bara vänner och någon enstaka som jag inte känner.


37. Vem kramade du senast?


Svar: Gubben, för det är den enda som jag får krama nu i dessa tider


38. Vem träffade du senast?


Svar: Gubben, förutom honom så var det folket på Ica Aderssons


39. När slog du dig senast?


Svar: Det var ett tag sedan


40. Vad åt du senast?


Svar. Gjorde hemmagjord pytt (Stekt potatis, köttbullar, korv, gul lök och bacon)


41. När grät du senast? Varför?


Svar: För ett tag sedan när saknaden över mamma kom över mig 


42. Sminkar du dig varje dag?


Svar. Aldrig, använder inte smink. Sedan gymnasiet för 100 år sedan typ så har jag väl sminkat mig 3 gånger tror jag.


43. Vem är du mest lik, mamma eller pappa?


Svar: Både mamma och min morbror har sagt att jag är lik min mormor så de måste vara mamma då (har aldrig träffat min biologiska mormor då hon gick bort långt innan jag kom till världen)


44. Är du helsvensk?


Svar. Nej, jag har finskt påbrå då min pappa är född i Finland men flyttade till Sverige när han var 13år


45. En artist du inte gillar?


Svar: Mycket lättare att tala om en artist som jag gillar, eller snarare jag gillar många låtar av olika artister


46. En serie du följer för tillfället?


Svar. Har precis avslutat Ratched på Netflix


47. Vad är det bästa som hänt dig?

 

Svar: Det finns så mycket som är det bästa så det är svårt att bara säga en sak, men för att nämna några

 

Att jag fick äran att få bli både moster och faster

Att jag träffade gubben och att jag flyttade till Norrland

Att jag fick börja jobba på Tallkotten som var en del av dagcenter så jag har fått den hjälp och stöd genom åren som gjort att jag fått växa i min egen takt och utväcklas som människa och även fått lära mig en hel del om olika kognitiva hjälpmedel, har själv en Handi som jag kan lägga in olika påminnelser och saker som jag behöver komma ihåg mm

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards