ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 30 januari 2021

Av Cattis - 30 januari 2021 14:15

 



 

Igår så hade jag precis blivit klar med mitt inlägg som jag hållit på med i ca 2 timmar och körde lite videochatt med syster yster och barna samtidigt via mobilen och hade då mobilen på datorn på sidan för att dom skulle få en bra bild på mig samtidigt som jag hade typ ögonkontakt med dom men tyvärr slutade det med att jag råkade trycka in "stäng av" knappen på datorn och vips så var hela mitt inlägg borta och jag blev så lagomt lycklig, och det enda jag hade kvar på inlägget var att lägga in en låt som min älskade systerdotter önskade.

 

 

Men men, detta inlägg kommer nog inte riktigt bli som det som försvann men ska ändå försöka göra det så bra som möjligt   

 

 

Så vad har hänt för kul sedan sist jag bloggade?

 

Jag ska försöka gå tillbaka i tiden 1,1/2 vecka och minnas vad jag gjort för kul   . Du kanske tror att det är det lättaste som finns men det kan jag lova dig att det inte är för när dagarna nästan ser ut som alla andra nu när man bara går hemma och gör vad man själv tycker och tänker.

 

På kvällarna så umgås jag såklart med min älskade gubbe och vi myser ner oss i soffan och kollar på Netflix och just nu är det Scorpion som vi streamar och snart är serien slut och det kommer kännas så tomt som alltid när jag kollat klart på en serie, jag känner inte likadant när de kommer till film eller jo nån gång har det hänt men det är inte ofta.

 

 

Men nu tänkte jag försöka gå från Torsdag 21/1 till lördag 30/1 och summera så gott jag kan vad jag gjort för kul.

 

Torsdag 21/1


Då var jag hos min goa kompis Jossan och då blev det en hel del surr och skratt som vanligt när vi umgås.

Vi gick även till Kebab huse här i Timrå för det är ett ställe som jag inte käkat på förut utan jag har bara varit med min kompis Linda när hon köpt med sig sallad därifrån och sedan har jag gått förbi ett X antal gånger men det har liksom inte blivit av tidigare att själv köpa mat där eftersom jag bor en bit ifrån Timrå centrum och vill jag äta pizza eller något annat gott från pizzerian så blir det till 99% att jag och gubben beställer hem mat och då blir det från Timrå Pizzan.

 

Men hur som haver jag och Jossan tog ett varsitt Kebabskrov med pommes och det var riktigt gott, så jag kan verkligen rekommendera att har ni vägarna förbi Timrå eller om ni bor här och vill köpa med eller äta där så kika gärna in Kebab huse jag gillade verkligen deras kebabskrov

 

 

Efter att vi hade ätit klart så stannade vi till och fotade all snö som hade kommit under dagen och efter det så gick vi in på Willys Hemma och köpte med oss lite snaks och Loka Crush med smak av Hallon och en med Päron.

 

Här står Jossan och fotar alla snö och jag passade på att fota henne   

Vill du veta mer om vem min goa härliga kompis är så klicka bara på hennes namn så kommer ni till hennes blogg   


(Självklart frågade jag innan om det var okey att dela denna fina bild på henne)

 


 

Sedan när vi kom hem så bänkade vi oss i soffan och fåtöljen, vi såg först den nya Otäckande Lady och Lufsen och sedan såg vi den täckande Lady och Lufsen på Disney+.

 


När jag skulle gå hem sen så fick jag pulsa i denna snö för eftersom det hade snöat så mycket under dagen så hade dom inte hunnit att ploga gångvägarna, visst jag kunde ha väntat på bussen men å ena sidan visste jag att den kunde bli sen på grund av vädret men sen så tyckte jag det att vänta på bussen var ganska onödigt när jag kanske skulle vara hemma samtidigt som den stannar vid min hållplats.

 

Jag är en sådan person att jag sällan väntar in bussen om jag anser att jag typ nästan skulle vara hemma samtidigt som bussen går från hållplatsen.

 

 

Fredag 22/1

 

Då gjorde jag inte speciellt mycket för jag var jättetrött mentalt efter att jag var hos Jossan.

 

 

Lördag 23/1

 

Då var jag en sväng på Lidl mer än så tror jag inte att jag gjorde i alla fall så kommer jag inte ihåg   

 

 

Söndag 24/1

 

Då började jag tömma mina filmhyllor och allt som stog uppe på hyllorna för att sedan få hjälp av gubben att möblera om i mitt vardagsrum och sovrum, och nu ja förutom natten till idag (30/1) sovit riktigt gott, förut så har jag sovit lite halv taskigt men jag är tyvärr så i perioder och då behöver jag möblera om och ändra om energierna i rummet.

 

 

Som till exempel så kan jag inte ha sängen stående på tvären i rummet för då sover jag inte alls nå bra men kan ha sängen längs med väggen i rummet utan problem och jag välja om jag vill ha huvudändan mot fönstret eller mot dörren det spelar ingen större roll även om jag fördrar att ha huvudändan mot dörren till   

Men hur som haver så är jag supernöjd med min nya möblering.

Nu har jag mina filmhyllor bakom soffan och databordet framför dom.. kanske dåligt förklarat men jag vill inte dela bild här hur jag har det utan förklarar hellre så gott jag kan   

 

 

Så om jag ska förklara från balkongen sätt.

Så kommer först mitt databord som står mot väggen bredvid fönstret och sedan kommer 3 av mina Billy bokhyllor som jag har mina filmer i, och bakom sedan kommer soffan bordet och sedan kommer teven som då står mot väggen in till köket.

 

 


Måndag 25/1

 

Ja då var det dags att fylla på förrådet igen för då var jag iväg på Lidl igen    och så passade jag på och handla ingredienser till Tacos som skulle bli middag på torsdagen.

 

 

 

Tisdag 26/1

 

Då kom bästa Linda till mig och vi hade film och mys dag tillsammans.

Vi kollade på 2 filmer, Green Book och Unicorn store.

 

Green Book kan jag verkligen rekommendera er att se men Unicorn store alltså det är bra skådespelare med i filmen men den som skrivit manuset måste ta mig tusan ha rökt på eller något för jag kan inte ens förstå att så passa bra skådespelare som Samuel L Jackson och Joan Cusack ens ville vara med i den filmen.

 

På IMDB har filmen fått 5,5/10 i betyg av 17,417 röster

 

själv ger jag filmen 2,5 i betyg för den var inte alls bra.

 

Vi kollade även på dessa Youtube klipp

 



 

Onsdag 27/1

 

Då var jag en sväng på Lidl igen. Den senaste tiden har ag sprungit där ganska ofta och jag som typ aldrig var på den affären förut men ibland så har dom bra erbjudande som jag gillar   

 

 

 

Torsdag 28/1

 

Tror inte jag gjorde något speciellt då, har fortfarande inte fått börja jobba än vilket jag tycker är såååå tråkigt men som det är sagt så ska vi få börja jobba igen 1 Mars och jag hoppas verkligen på det för jag är så grymt less på att bara vara hemma.

 

 

Fredag 29/1

 

Då var jag en sväng på Lidl igen och köpte på mig lite Loka 50cl, visst jag behöver inte fara enda upp till Lidl för att köpa det men jag gör det just bara för att jag tjänar några kronor på att göra det.

På kvällen sedan så skulle gubben kolla på hockey för Timrå IK spelade mot Tingsryd och självklart så vann Timrå   

Nä ska inte kaxa upp mig men Timrå Ik är väldigt starka denna säsong och jag hoppas att dom fortsätter så.

 

Jag själv är inget stort fan av sport så men jag är mer än gärna med och deltar, är inte mkt för att titta på de det går väll an om man har tråkigt eller i brist på annat liksom men jag skulle aldrig bänka mig för att titta på en match eller skidor eller någon annan sport för den delen eller jo faktiskt men då skulle någon av mina syskonbarn spela aldrig annars.

 

 

Men medans gubben skulle kolla på hockeyn så gick jag hem och satte mig vid datorn och tänkte blogga lite men som jag skrev i början av detta inlägg så hände det som inte fick hända, lilla jag råkade stänga av datorn så allt jag hade skrivit bara försvann   

 

 

Lördag 30/1

 

Har mest bara tagit det lilla lugna idag, låg på soffan och slökolla lite på teven men sedan bestämde jag mig för att ta itu med detta inlägg och nu är det gjort.

 

Ska väll snart gå över till min älskade gubbe och nöta lite hans soffa   

 

För dig som inte hängt med i svängarna eller är ny här på bloggen så ska jag berätta för er att jag och gubben bor inte tillsammans utan vi är särbos och trivs väldigt bra med det.

 

Jag är däremot sambo med min älskade 4 beta bebis Sigge bus

 

 

 

 


 

Jag frågade min systerdotter Stephanie om en låt att dela här på bloggen och hon tyckte att jag skulle dela denna så då fick det bli så 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards