ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Cattis - 14 april 2016 19:50

Fimen är 2 timmar lång men känns aldrig tråkig eller långsam någon gång utan är väldigt spännande och intressant

 

 


 

 

Handling:

 


Året är 1963, och Stephen Hawking (Eddie Redmayne), studerar kosmologi vid det brittiska Cambridgeuniversitet. Han gör stora framsteg i sin strävan att finna en "simpel, elegant förklaring" på universum. Hans egen värld förändras i grunden då han faller för konststudenten Jane Wilde (Felicity Jones). Enbart 21 år gammal får så den sunde och sportige Stephen ett mardrömsbesked: en muskelsjukdom kommer att ge sig på hans lemmar, begränsa hans rörelse- och talförmåga och ta hans liv inom två år.

 

 

Den extraordinära och upplyftande berättelsen om ett av världens främsta idag levande intellekt, den berömde astrofysikern Stephen Hawking. Filmen, som bygger på boken "Travelling to Infinity: My Life With Stephen" av Jane Hawking, är regisserad av Oscarbelönade James Marsh (Man on a Wire).

 

 

 

 

 

 

 

 

Skådespelare:          Speltid: 

 

Eddie Redmayne         2 timmar och 3 min


Felicity Jones
               Genre:


Emily Watson                  Drama


David Thewlis              Biorelease:


Charlie Cox                2015-01-30


Harry Lloyd


Adam Godley


Maxine Peake


Charlotte Hope


Tom Prior


Enzo Cilenti


Joelle Koissi


Raffiella Chapman


Victoria Emslie


George Hewer

 




Av Cattis - 14 april 2016 19:24

Imorse så vaknade jag ca 25 minuter före klockan av att jag hade så ont i axeln och ner i armen   

 

Men jag lät inte det stoppa min dag utan, det var bara att kliva upp ur sängen smörja armen med kamfersalva och sen ta 2 ipren..

 

Så sagt och gjort sen var det bara att hoppa i klädderna och göra sig redo för att fånga dagen så gott de gick..

 

De gick ju ganska bra ändå trotts att axlen och armen varit min fiende idag.

 

 

Nää, nu har jag klagat färdigt om min axel och arm.. jag har ont, än sen det finns dom som har det mycket värre än mig.

När Korpen gympan är slut för denna termin så ska jag ringa till sjukgymnasten och boka en tid för stötvågsbehandling.

 

Vill ni veta mer om vad en stötvågsbehandling är så klicka HÄR





 

Från det ena till det andra nu är det mycke kul som är på gång   

 

Imorron Fredag Så kanske jag ska på dans tsm med en kompis o hennes gubbe.

Tisdag så ska jag till frissan

Måndag har min syster tiden ute för bebben hon har i magen (vet ej kön)   och den 28/4 så ska jag åka ner till mamma o mina älskade syskon och systerbarn   

 

 

 

För er som inte förstått varför jag färgat veckordagarna med olika färger så är det som så att veckodagarna har sin egen färg.

 

Måndag

 

Tisdag

 

Onsdag (vit)

 

Torsdag

 

Fredag

 

Lördag

 

Söndag

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards