ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Inlägg publicerade under kategorin Dagen

Av Cattis - 25 januari 2018 17:42

Idag så testade jag och Amanda en ny grej, nämligen fish spa.
Då stoppar man ner fötterna i en balja med fiskar. Till en början så kittlades det jätte mycket, men det var aldrig obehagligt eller så. Det bästa var när fiskarna naggade eller i alla fall kändes det som så.

Av Cattis - 13 januari 2018 15:13

Igår så var jag ut på stan med min kontaktperson Amanda, lika kul som vanligt hade vi

Vi började med att gå upp till Sky sushi bar men det var inte öppet så då gick vi till Sushi House istället, det var riktigt god sushi där.

Efteråt så gick vi iväg till Downtown och spelade biljard, det var superkul.

Jag har inte spelat biljard sen vi var där med Fritiden för kanske 5år sedan, ja hur som haver så är det jättelänge sen som jag spelade bijard.

Men jag hade turen på min sida då, för jag vann med 3-0 men näst sista matchen så slogs vi om den svarta bollen, ja inte ordagrant eller så    Men jag hade verkligen tur för på något vis så lyckades jag slå till bollen att den hamnade i hålet men det var inte väntat från varken mig eller Amanda, men men ibland ska man lyckas

Så nu vill Amanda ha revanch nästa gång

När vi ändå var i Sundsvall så var jag ju bara tvungen att knäppa kort på våran fina isdrake

-----------------------------------------------

Idag så började dagen med diverse bestyr innan min kompis Camilla skulle komma på besök.

Vi ses inte så ofta nu för tiden men när vi väl ses så har vi superkul

Tiden bara springer iväg när vi ses och man har nästan träningsvärk i käken för det blir så många goa skratt

Jag fick även en god sen julklapp av henne

Det märks att hon vet att jag är en liten gottegris

Av Cattis - 14 november 2017 15:59

Idag blev det jobb på Skogskyrkogården i Sörberge för min arbetskamrat skulle hjälpa till o säkra några gravstenar.

För min del blev det att tömma minneslunden på utbrända ljus och sen kratta en del barr o löv ur rabatterna så det ser lite finare ut.

De blev inte så supermycket jobb men jag känner mig supertrött, jag till o med nicka till några gånger här vid datorn

Men det är väll de att det blev en massa nya intryck och att vi var ut i kylan hela dagen.

Jag har ju varit i Sörberge på kyrkogården förut men inte jobbat där utan mest för att hälsa på.

Av Cattis - 5 november 2017 11:04

Ibland så måste man lära sig saker via den hårda vägen, det har jag just lärt mig.

Igår kväll så låg jag o kolla på skal till min telefon o så skulle gubben visa mig något på sin mobil och jag tänker inte så långt att jag kanske ska släcka min skärm så man inte råkar göra något man inte egentligen vill.

men men till saken hör ju att jag råkar köpa ett skal från Tradera till en Samsung S7 edge ett skal som jag absolut inte vill ha, så panik över detta så mailar jag säljaren som i sin tur ber mig att ta kontakt med Tradera...

Så hoppas ni lärt er något av min hårda läxa att stäng skärmen på mobilen om ni ska titta på annat...

Men förutom detta så har det varit en skön vecka.

Måndags: Var det kyrkis i vanlig ordning

Tisdags: Var jag och tog cellprov, sendan var det jobb.

Onsdags: Hemmadag, med städning och allt var det innebär.

Torsdags: Kyrkan.

Inger våran gruppledare på Tallkotten kom ner till kyrkan och hälsade påen sväng och för att hon o jag skulle överaska en arbetskamrat som nu går i pension nu.

Fredags: Tallkotten, åkte ut till Söråker för att hälsa på en arbetskamrat som jobbar där några dagar i veckan.

Efter jobbet så åkte jag och Amanda min kontaktperson in till stan för att käka på Pinchos.

Det var riktigt mysigt där, och så hade dom pyntat lite grann för Halloween

Amanda testade Sparris med kolasås och det kan jag lova er att det luktade värre än värst, då står man hellre ut med Östrands massa fabrik när den luktar som värst än sparris med kolasås   Men tydligen så smakade det ändå ganska gott men att lukten förstörde hela upplevelsen.

Detta är vad jag åt och det var riktigt gott.

Om man ville eller inte ville ha hjälp så la man servetten synligt

Av Cattis - 7 augusti 2017 16:00

Det var liiite segt att komma upp ur sängen imorse när klockan ringde 07.10, men när jag väl kom upp och gjort alla morgon bestyr och fått på mig arbetskläderna så hade jag 10 minuter till godo innan det var dags att göra sig iordning och cykla iväg till jobbet.

Men väl på jobbet så har det rullat på, det blev att rensa lite ogräs och fixa snyggt på dom gravar som har skötsel och Skötsel med plantering.

Så med andra ord jag har varit på kyrkogården och jobbat idag, glömde skriva det högre upp, tänkte så ni hänger med på vart jag har jobbat idag.

Hoppas ni mina kära läsare har haft en lika bra dag som jag.

Måste bara tipsa om Wahlgren & Wistam´s podd, jag började lyssna på deras podd från början strax innan semestern och då har jag aldrig lyssnat på podd innan. Men jag var less på musiken och kände inte för att lyssna på någon ny bok, och när jag ändå hade fixat premium på Spotify så kunde jag provlyssna på just deras podd, jag gillar ju både Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam, så why not liksom.

Så sagt och gjort nu är jag fast och har kommit fram till avsnitt 31 och emellanåt så skrattar jag så tårarna rinner, jag lovar att brudarna bjuder verkligen på sig själva.

Och jag kan lova er att även om ni gör det allra tråkigaste ni vet (som för mig att ränsa ogräs) så går tiden sjukt mycket fortare när man lyssnar på deras podd, eller i alla fall gör det de för mig, för dom 2 timmarna på förmiddagen brukar gå så sjukt sakta för min del, men som idag var det en solig dag och det var min första arbetsdag efter 4 veckor semester, så då passade jag på att lyssna på Wahlgren & Wistam´s podd och kan jag lova er att dom 2 timmarna bara flög iväg.

Ha en fortsatt skön dag mina kära läsare

Av Cattis - 4 juli 2017 18:52

Idag så åkte vi först hem till en personal som gått i pension, det var riktigt kul o träffa henne igen.

Det är ju inte så ofta som jag träffar henne nu för tiden.

Vi fick en god alkoholfri drink med frusna mixade jordgubbar i av henne.

Efter att vi druckit upp den och surrat & fotat en del i hennes trädgård så åkte vi upp till Viksjö:

Här finns det mycket gobitar och ögongodis för den som gillar/älskar 50-tal stil och saker.

KOmmer inte att skriva så mycket om dagen utan jag låter bilderna tala för sig själva

Av Cattis - 2 juli 2017 09:42

Igår så var det en härlig   solig dag, som jag spenderade på min cykel   .

Jag hade tänkt att jag skulle besöka det där övergivna huset som jag hittade i våras, men tyvärr så satte Moder Natur stopp för det.

Men istället för att cykla hem då så tog jag och fortsatte vägen förbi huset och upp till Skönviksbacken, o väl där så fick jag en idé att jag skulle ta mig enda upp toppen.

Men jag tog ju inte vägen rakt över backen utan jag tog bilvägen upp, men det var ju inte bara att cykla upp eftersom det är en enda lång grusväg i uppförsbacke och vissa bitar var ganska branta.

Så jag fick lov att gå hela vägen upp med min cykel.

Här ser ni hur vägen såg ut, men på vissa ställen var det ännu brantare här.

Här är jag jag uppe på ca halva skidbacken.

Men inte tog min "resa" slut där utan jag hade bestämt mig att jag skulle upp till toppen på backen, så sagt och gjort, efter att ha pustat ut, fotat och druckit lite vatten så tog jag min lilla cykel och fortsatte mot toppen.

Här så hade jag tagit mig upp till toppen av skidbacken.

Jag var mäkta stolt över mig att jag lyckades, med tanke på att min kondition inte är den bästa och sen att det bara är uppförsbacke hela vägen o på vissa ställen mera brant.

När det var dags att bege sig hem över så fick jag lov att gå med cykeln vissa bitar på vägen för det var för brant för att cykla ner eller i alla fall tycker jag det   .

Innan jag cyklade hem så tog jag en sväng till Merlo slott och fotade lite grann.

Av Cattis - 2 juni 2017 19:31

Idag så drog våran grupp till Birsta och åt lunch på ett ställe som heter Bakgården, det är gamla Drakborgen för den som inte vet vart Bakgården ligger.

Det har jätte bra mat där.

Idag fick vi välja mellan:

Helstekt Fläskfilé

En med champinjoner

En med Skinka

En med kebab

Jag lovar er att jag blev mätt som bara den.

Det fanns ju såklart även efterrätt i form av Prinsesstårta och när den tog slut så kom dom ut med en annan som det var mycket choklad på och så choklad mousse.

Jag var nog lite för ivrig med maten så jag åt "nästan" lite för mycket, så jag är fortfarande hur mätt som hälst, så ikväll blir det inget fredagsmys för min del, hihi

Men jag kan verkligen rekomendera er mina läsare att har ni vägarna förbi Birsta så ta gärna en sväng in på Bakgården (Gamla Drakborgen)