ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 6 juli 2022

Av Cattis - 6 juli 2022 08:25


Hallå mina kära läsare, har ni det bra i kylan/värmen

Här i Timrå känns det som om värmen tog slut och hösten tagit vid , det finns ännu chanser att det kommer en våg till med värme men just nu så lyser den med sin frånvaro.

 

Tycker synd om alla som får semester nu när sommaren "tagit slut" vi fick ju i alla fall njuta några veckor innan det blev kallare ute, jag ska ju inte klaga men jag vill hellre ha värme än kyla, jag hatar verkligen att frysa. Men jag ska väl inte klaga, jag får helt enkelt ta på mig varmare kläder  .

 

 

 

Men hur som haver, vad har hänt i mitt liv sedan sist, jo jag har njutit av den värme som varit njutit minde av att dom håller på med uteplatserna nedanför mig, alltså hos dom som bor under mig för arbetarna har väckt mig mellan 7.15-7.45 på morgonen o det är inget jag uppskattat nu när jag har jag semester men men dom är snart klara, just nu håller dom på att sätta upp staketen, antagligen blir dom klara senast fredag om allt går som dom tänkt sig o lilla jag får lite lugn o ro här utanför   

 

 

 

 

Jag har även hunnit med en dejt med min goa vän Jossan (klicka på hennes namn för att komma till hennes blogg)

Vi hade det riktigt trevligt, jag mezzade henne bara sådär och frågade om hon hade lust att ta en fika på Café In Between eller IB som vi säger i folkmun. Det var väldigt mycket folk ute på torget för vi hade något som heter Timråland där en massa artister uppträder mm, på dagen var det lite aktiviteter på torget för barna där bland annat Farmor Kyrkråtta, Pippi Långstrump, Maskotten från Leos Lekland var där och underhöll barna.

 

 

Farmor Kyrkråtta är väldigt poppulär bland barna här för man vet aldrig vad hon hittar på för bus eller spännande saker .

 

 

Jag och Jossan vi satt inne på IB (Café In Between) och åt först lite glass och drack Cola zero, sen var Jossan sugen på lite biljard och jag är självklart med på noterna då jag tycker det är så kul, jag är inte helt 100% säker på reglerna men lite kan jag, men hur som haver så tycker jag att så länge man har kul så spelar det inte någon jätte roll att man inte kan reglerna till 100%, jag som ändå är ganska duktig och Jossan som är nybörjare så ble det en spännande match, det slutade med att vi "slogs" om den svart 8:an men det var jag som fick ner den först.

 

Nästa gång kanske det är Jossan som får ner den först för när hon hade fått ner sina bollar så hade jag fortfarande 2st kvar av mina.

 

Efter vi spelat färdigt så ville några barn spela, så då gick vi och köpte lite fika istället

 

 

Sedan den dagen har det varit rätt lugnt i mitt liv, har umgåtts med katten och gubben, tog en spontan tripp på Birsta för jag hade så tråkigt.

 

Idag ska jag träna lite för mig själv för det har blivit lite för mycket sitta/ligga i soffan så min rygg har börjat säga ifrån.

LÄngtar verkligen tills Korpen kör igång i höst så man får komma igång med rutinen i träningen , tycker det är så svårt att träna själv och ha den självdisiplinen, finns så mycket annat som är roligare typ, fast jag tycker om att träna men vill gärna inte göra det själv om jag säger så.

 

 

 

Nä nu mina kära läsare så ska jag ta o fixa iordning lite frukost o sen köra igång med lite träning så de blir gjort .

 

Har du gjort något kul i sommar? Lämna gärna en kommentar om du vill  

 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards