ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Cattis - 31 mars 2016 20:47

En riktigt spännade bok från början till slut

 







Handling:


Ett mord som uppdagats på en undanskymd Londonkyrkogård får Thomas Lynley att åter träda i tjänst - och han är mer än välkommen. Mordroteln har fått en ny chef under hans frånvaro, och det har börjat gå grus i maskineriet. 

Thomas Lynleys långvariga och känsloladdade frånvaro efter mordet på hustrun får äntligen sitt slut när han kallas tillbaka till Scotland Yard. De har kört fast i utredningen kring mordet på en ung kvinna, Jemima Hastings, som hittats knivhuggen på en avskild kyrkogård i London. Lynleys gamla gäng litar inte riktigt på sin nya avdelningschef, Isabelle Ardery, vars ledarstil verkar gå alla på nerverna. Faktum är att Lynley är den enda som kan se igenom hennes hårdhudade fasad och få syn på något annat, en väl dold sårbarhet, för att inte säga attraktivitet. 

Samtidigt som Lynley arbetar i London följer hans forna kolleger Barbara Havers och Winston Nkata mordspåret söderut. På landsbygden upptäcker de en vacker och underlig plats där gamla traditioner är i bruk, men främlingar inte särskilt välkomna. Skogen ruvar på många hemligheter.

Denna historia är ett mångbottnat pussel så skickligt konstruerat att läsaren gissar sig fram ända till slutet - en enastående prestation av en författare på toppen av sin absoluta förmåga!

 

 

 

 


Av Cattis - 31 mars 2016 19:10

Igår så var jag på stan med Rebecka min kontaktperson och som vanligt så gjorde vi av med en massa pengar   

 

Jag var nog den som shoppade mest, men denna gång så köpte jag bara sånt som jag vet att jag behöver så som byxor/leggings och ett litte o så en BH

 

 


 


 


 


 

 

Byxorna är köpta på min & Rebeckas favorit klädaffär nämligen New Yorker

 

Leggingsen med Minionerna på kostade 99kr

Dom mönstrade leggingsen kostade 95kr

Sista par byxorna kostade 99kr

 

 

Bh´n och linnet är köpa på Återkommande mode inne i Sundsvall   

 

 

-----------------------------------------------

 

Måste även berätta hur gullig min gubbe har varit mot mig.

 

Jag har fått både blommor och godis av honom

 

Blommorna fick jag 23 Mars

 

 

 

Jag behöver väl inte tala om hur lycklig jag är som har min älskade gubbe   

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards