ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

IKEA

Av Cattis - 7 maj 2021 10:34


Hej mina kära läsare

 

Idag händer något kul och spännande i mitt liv, jag har nämligen beställt en ny sängstomme som kommer med hemkörning idag någon gång mellan 15-19.

 

Under mina 12år som jag bott i min lägenhet så har jag haft min säng på ben eller som ett tag när jag hade sängen i min gamla bäddsoffa, vilket också funkade kalas men nu har jag äntligen beställt hem en ny sängstomme med sänggavel och det bästa med den är att det finns förvaring i den 

 

Men ibland så måste man vara mer noga att läsa det finstilta så när jag min dummer inte gjorde det missade att beställa med ribbotten  till sängen och det följde bara med en spjäle som ska gå i mitten av sängen då jag har en 140x200 säng och då måste man ha den där spjälen i mitten för att få stöd men nu hade jag ju tänkt mig att inte använda själva resårbotten utan bara min tjocka bäddmadrass som jag köpte för kanske snart 1år sedan men eftersom jag gömde lägga till ribbotten så måste jag in en snabbis på IKEA idag och prata med dom, på deras hemsida när man kollar så finns det bara upp till storlek 120x200 på den ribbotten som dom rekommenderar till den sängram som jag köpt men det passar ju inte om jag har en 140x200.

 

 

Om ni undrar vad det är som jag surrar om så ska jag strax lägga in bild på både ribbotten som dom rekommenderar men också den sängram som jag köpt  . MEN mitt råd till alla som läser detta läs ALLTID det finstilta så man inte missar något!

 

 

 

 

 

Men hur som helst så ska jag få skjuts av grannen in på Birsta sen vid 12 så ska jag in på IKEA och prata med dom för eftersom dom säljer sängen så borde man ju kunna köpa ribbotten separat om man nu som jag glömde att lägga till den vid beställning, om ni undrar varför jag inte bara hörde av mig till dom så upptäckte jag just detta i förrgår kväll och igår hade jag ingen möjlighet att fara in och parata med dom så jag gör det idag och hoppas på det bästa.

 

 

För övrigt denna helg så blir det bara lugna puckar, ikväll blir det att städa i sovrummet alltså dammsuga och torka av golvet när jag kommer hem sen och när sängstommen kommit blir det att skruva ihop den efter de så blir det absolut Masked Singer kl:20.00 på kanal 4.

 

Jag och gubben gissar på att Draken är Johanna Nordström

 



 

 

Godis automaten tror jag och gubben att det är Daniel Norberg:

 


 


 

 

Korpen tror jag och gubben är Dregen:

 

 

 

Voodoodockan har jag o gubben just nu ingen bra gissning på.

 


 

 

Enhörningen är jag lite osäker på just nu vem det var som jag och gubben gissade på att det kan vara.

 


 

 

 

Vem tror du gömmer sig bakom maskerna? Lämna gärna en kommentar och skriv vem du tror   

 

 

 


 
 
Jossan

Jossan

8 maj 2021 22:38

Draken: Johanna Nordström. Låter precis som henne på rösten

Godisautomaten: Jag trodde också förr Daniel, men nu efter förra ledtrådarna så är jag osäker om det verkligen är han

Korpen: Jag minns inte vem jag trodde det kunde vara, men trodde absolut inte den det var

Voododockan: Ingen aning vem det kan vara, men jag tror inte Mickel Persbrandt

Enhörningen: Kan vara Ellen Bergström eller så kan det vara Zara Larsson

http://https://mynameisjossan.se

Cattis

9 maj 2021 09:24

Sv: Gåtan om Korpen knäckte gubben på sista, då han kände igen många av hans gester som han gjorde.

Sjöbjörnen glömde jag o lägga till men där har vi en gissning på någon som jag för tillfället inte kommer ihåg (som vanligt när de gäller mig haha).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards