ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 21 mars 2018

Av Cattis - 21 mars 2018 17:18




Hur och varför?


Att rocka sockorna är enkelt. Det enda du behöver göra är att ta på dig två olika strumpor den 21/3. På så sätt är du med att hylla olikheter samt slå ett slag för
alla människors lika värde och rättigheter. Men varför rockar vi sockorna just den 21/3?

 

 

Jo, eftersom Downs syndrom innebär att man har 3 exemplar av kromosom nr 21. Och varför rockar vi just
sockor? Jo, för att kromosomer ser ut som små kryss, precis som sockor som paras ihop med hälarna mot varandra. Att rocka sockorna innebär alltså att vi alla ”rockar våra kromosomer”. Med kraft och glädje lyfter vi fram våra unika förutsättningar, för att ge samhället en chans att se och stötta utvecklingen av alla människors fulla potential.

 

 

Vill du läsa mer om Rocka Sockorna spana in hemsidan HÄR


Av Cattis - 21 mars 2018 16:19


I måndags så fick jag sällskap av min kompis Jossan på träningen, det var kul att hon kunde följa med.

 

 

Igår var det dags för Vattengympa igen, denna termin fick vi en ny ledare och jag lovar att hon har varit allt annat än bra, men igår så kände jag att det har gått från 0 till i alla fall 3,5 hon behöver finslipa på en del grejer, men det lär väll komma med tiden.

 

 

Förut så kände jag att jag absolut inte ville missa vattengympan för att det var så kul, men nu känner jag mest att det spelar ingen roll om jag går eller om jag struntar i det.

 

 

Nästa tisdag kanske jag och min träningskompis ska testa på ett annat träningspass nämligen Lättgympa för alla.

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards