ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Cattis - 28 januari 2016 18:02

Idag så bidde det en städdag nere på kyrkan, just bara för att det var 3 begravningar idag, så då fanns det inte så mycket annat för mig att göra... men jag klagar inte för jag har någpt att göra + att alla andra som jobbar där nere blir nöjda dom med   

 

Visst städjobb är väl inte det roligaste att göra men ibland så måste de göras i alla fall, och Annika som annars städar där blev jätte glad när hon kom dit och såg att jag var i full gång med att städa.

 

O sen är det jätte kul att jag får så mycket beröm av alla där, för att jag gör ett bra jobb, o jag blir super glad så mitt leende går enda upp till hårfästet typ   

 

 

 

 

Måste även dela dom här 2 magiska bilderna som Lena som jobbar i receptionen nere på Johannesgården knäppte för ett par dagar sen.

 

 

Detta är 2 jätte fina bilder över min arbetsplats.

Många undrar vad vi egentligen gör på kyrkogården när det är vinter och snö... Ja då gör vi allt som inte hinns med under vår och sommar perioden, alltså servar alla traktorer, gräsklippare, och sen är det ju snöskottning, sandning, begravningar, skotta fram soptunnor och sen sopa bort snö från soptunnorna, städning av kyrka och kapell... som sagt vi gör allt möjligt även vintertid, även det som inte syns utifrån   

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Igår så var jag hem till min kompis Camilla, på eftermiddan och det var supermysigt och super kul, vi surrade en hel del och så fikade vi ju så klart oxå   

 

Jag överaska henne och tog med nybakta kanelbullar som jag hade bakat på förmiddagen, och både Camilla och hennes dotter Emma gav mina bullar en klar 10 poängare     

 

 


 

Har en jäst kvar i kylen så vem vet de kanske blir en sats till med kanelbullar   

Blir de så vet ja ju i vilken frys jag ska stoppa ett par påsar hihi

 

 

Usch nu blev ja ju själv sugen på en kanelbulle, hmm kanske man ska fortsätta veckan med o fuska genom o stoppa i sig en bulle eller 2   

 

Nä, bäst o avsluta här så jag hinner värma på ett par bullar innan Arkiv X börjar   

 

 



Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards