ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 10 april 2023

En annurlunda påsk

Av Cattis - 10 april 2023 08:45


Hej alla mina kära läsare

Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en skön påsk och långhelg.

 

Min påskhelg började med att på långfredagen att jag och min kompis Ulrika åkte in på Birsta för jag skulle till optikern och kolla synen och fixa nya glasögon, så sagt och gjort dagen flöt på och vi hade det riktigt roligt.

 

Ulrika hittade ett par jättefina glasögon som jag fastnade för, ett par som jag själv säkert inte ens hade tänkt på om hon inte hade varit med.

 

 

Dessa 2 par blev det. Ska hämta dom om 2 veckor, om du undrar vart någonstans som jag köper mina glasögon så är det på Specsevers.

 

Jag har gått där i flera år och är väldigt nöjd med deras service och bemötande.

Till en början var jag väldigt skeptisk till att gå dit eftersom dels att det är ett stort företag och sen att dom på Synsam var så otrevliga och ohjälpsamma när jag var där, nu är det många år sedan jag var där men det satte sina spår, så när jag började fundera på att det var dags att fixa nya glasögon så gick jag då till våran lokala optiker för det var inte ett stort företag och han som jobbade där då var super trevlig och väldigt hjälpsam, nackdelen är att det är rätt så dyrt att fixa glasögon där så när flera som jag känner tipsade mig om Specsevers så tänkte jag att jag kunde ge dom en chans och det är ett beslut som jag inte ångrar för 5 öre.

 

Men i alla fall, dagen på Birsta rullade på och vi hade det super trevligt och kul, på kvällen sen så blev det mys i soffan tillsammans med gubben för att kolla på Masked Singer.

 

Mitt i programmet så ringer min syster och talar om att våran far har dött, det kom som en chock verkligen och jag har inte fattat än att han inte finns mer.

 

Pappa hade nyligen fyllt 73år och var ganska pigg, han ramlade och bröt höften för ett tag sedan så han blev opererad för det och var nu på bättringsvägen, han hade börjat att ta små promenader och allt var frid och fröjd tills detta hemska samtal kom.

 

Dagen efter att vi fått beskedet att pappa hade dött så mezzar min lillebror och talar om att våran kusin hade ringt honom och talat om att våran moster hade dött.

 

Så nu tampas man med dubbel sorg   

 

Mamma dog för snart 5år sedan och nu lilla pappa, det är ju knappt att man kommit ur sorgen efter mamma, för mamma var verkligen en stor klippa och en glädjespridare.

 

Pappa stog jag inte jätte nära men det är ändå en stor sorg och nu mitt i all sorg så ska allt roddas med bohag och begravningsbyrå och lite där till.

 


 

 
 
Ingen bild

Erika

10 april 2023 09:20

Tänker på dig och ber.
Kram!!!

Cattis

10 april 2023 11:34

Tack ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards