ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Cattis - 11 september 2019 17:25


Idag var med Fritiden på ett ställe som heter Nebulosa gård, ett riktigt mysigt ställe som jag varmt rekommenderar.

 

 

Men innan jag fortsätter på min lilla dag så ska jag förklara för er som inte vet vad Fritiden är för något. Varje månad gör vi ett häfte med olika aktiviteter som vi som har daglig verksamhet kan anmäla sig på. Då vi har begränsat med platser så är det först till kvarn som gäller, men ibland så kan man få avstå en sak för att man varit med en gång tidigare så att dom som inte varit med tidigare också får en chans att få vara med. Dessa aktiviteter är på kvällen o då är det ju Fritid så vi har valt att kalla det för Fritiden. Vi har då minst 2st som jobbar då som fritidsledare.

 

 

Men nu åter till dagen   

 

Vi samlades på jobbet vid 2 tiden för att sedan åka tillsammans till Nebulosa gård.

 

Jag länkar till Gården HÄR


Dom finns även på facebook, bara att söker efter Nebulosa gård.

 

 

När vi kom dit så gick jag o några o hälsade på hönsen som bor där.

 


 


 

 

Sen var vi ju bara tvungen att gå runt o kika, det var supermysigt där, dom har även julmarknad 16-17 november kl: 12-16

 

 


 

 

Maten som vi fick idag var pasta med mixade grönsaker och mozarella om jag inte minns helt fel.

 

Om jag ska betygsätta maten idag så får den 3/5, den var kryddig men tyckte ändå att den var ganska så smaklös, smakde mest pasta med lite sting i.

 


 

Men i det stora hela utav besöket där så får den 5/5 för det var så himla mysigt där och hon som jobbade var supertrevlig och svarade gärna på frågor om man hade några   

 


 

Uppe på logen där hade hon lite saker till försäljning, jag köpte inget men var ju ändå tvungen att prova en hängmatta som hon hade där, jag låg där i som en ostkrok, med andra ord så kunde jag nästan slå knut på mig själv så som jag låg där i     

 

   

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards