ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 8 december 2018

Av Cattis - 8 december 2018 11:37

Den senaste tiden så har jag varit så himla trött, dels för att det har blivit sena kvällar och dels för att det varit så mycket sedan älskade mamma gick bort.

 

 

All stress med allt som skulle fixas, så som fixa iordning i lägenheten som mamma bodde i, boupptäckning och allt annat runt omkring som innebär stress... Nu är det 6 mnader sedan som älskade mamma lämnade oss, men det känns som om det vore igår och som grädden på moset så gick min älskade moster bort helt oväntat för bara 1,5 vecka sedan   

 

 

 

Det känns verkligen i både kropp o knopp (huvudet) att det är för mycket just nu sorgen efter mamma och moster, julen som närmar sig med stormsteg, stressen som kommer o går, jag sover dåligt mycket tankar som snurrar fram och tillbaka som en orkan i huvudet.

 

 

Det känns som om jag behöver en paus ifrån mig själv ett tag för att få landa och låta stressen rinna av, men tyvärr så är jag en sådan person som gärna stressar upp mig för saker och ting, jag vet gott o väl att jag inte behöver oroa mig för saker o ting, men jag kan liksom inte låta bli..

 

 

Och min hjärna går på högvarv och jag känner mig totalt utmattad och stressen i min kropp gör ju min värk ännu värre och jag går och spänner mig (omedvetet) så jag får mer värk i kroppen, värk på nya ställen och så är karusellen igång igen och tankarna går i 180 km/h i huvudet och jag går och funderar på varför jag får ont på nya ställen..

 

 

Önskar bara att mina tankar som snurrar omkring i mitt huvud bara kunde lugna ner sig och kroppen bara kunde slappna av och känna att läget är under kontroll, men de lär väll hända nån gång i mitt liv när karusellen lugnat ner sig   

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards