ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Cattis - 4 oktober 2017 17:06

En arbetskamrat till mig på Kyrkan tipsade mig om en serie som heter Nashville. Hon liksom jag älskar coutry musik så sa hon de att man fastnar i denna serie för den är spännande, och så är det väldigt bra musik i serien.

 

Handling:

 

I dramaserien Nashville följder vi den prisbelönta countrystjärnan Rayna James (Connie Britton), som har dominerat hitlistorna i åratal. Nu kämpar hon med sjunkande popularitet, halvtomma spelningar och dalande skivförsäljning.

 

Rayners chef försöker att rädda sin klients karriär genom att bjuda med sig den sexiga och lovande, men oärliga och manipulerande, artisten Juliette Barnes (Hayden Panettiere) på nästa turné. Den falnande stjärnan Rayna är mycket motvillig till detta eftersom hon avskyr Juliettes tuggummipop, och häftig rivalitet uppstår snart mellan de två divorna

 

 



Skådespelare:

Connie Britton, Hayden Panettiere, Clare Bowen, Eric Close, Charles Esten, Jonathan Jackson, Sam Palladio, Robert Wisdom, Powers Boothe, David Alford, Ed Amatrudo, Judith Hoag, Kourtney Hansen, Lennon Stella, Maisy Stella, Kimberly Williams-Paisley, Michiel Huisman, Nicholas Strong, Rya Kihlstedt, Sylvia Jefferies, Todd Truley

 

Speltid:41 min/avsnitt   Genre:Drama  År:2012-2017

Av Cattis - 4 oktober 2017 16:12

Idag är det nog inte många som missat att det är Kanelbullens dag.

 


 

Förutom att ha fikat ihop med några arbetskamrater idag så har jag tagit hand om det mest tråkiga som finns, nämligen den eviga disken.

 

Tyvärr har jag ingen diskmaskin längre eftersom den dog för kanske ett år sen nu, och jag hatar verkligen att diska och tyvärr så är jag inte en sådan som kan ta hand om disken på en gång efter maten utan låter den ligga tills jag fått ihop ett helt berg o så tar det en halv dag typ att ta hand om den.

 

 

Eller nu tog jag i så de skrek om de, nä men det tar ju säkert minst en timme att diska, torka av bänken, spis och torka den disk som inte får plats i diskstället.

 

Men nu är det gjort för denna gång o jag är riktigt nöjd.

 

 

Ett tips till alla er där ute 

 

 

Denna har jag använt både i badrummet och på spisen och jag tycker den är riktigt bra, den tar bort inbränt på spisen om det bara får ligga och gotta sig en ca 5-10 min på spisen.

 

---------------------------------------------

 

 

I lördags så var jag på Bio med Amanda min nya kontaktperson.

 

2 förväntansfulla tjejer

Amanda & lilla jag Cattis

 

   

 

(Jag har frågat om lov innan jag lade upp bilderna)

 

Det här var våran andra "dejt" vi såg filmen Dumma mej 3

 

Jag tycker att den var mycket bättre än 2:an.

 

 

 

Förutom bion så har jag jobbat på som vanligt.

I måndags var det dags för kykis & igår var jag på Kyrkogården och jobbade, vi plockade upp kvistar som ramlat ner efter stormen i måndags och det var en hel del kan jag lova dig, på eftermiddagen igår så började det att regna igen så då fick vi gå in i kyrkan och jobba, då blev det putsning av alla sifforor som sitter på tavlorna, dom som visar vilka psalmer som ska sjungas mm.

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards