ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Gott och Blandat

Av Cattis - 5 september 2017 17:36

Hej alla kära läsare

 

Förlåt att jag varit dålig på att uppdatera men jag har haft fullt upp och inte haft så mycket tid eller ork att uppdatera, men nu tänkte jag slänga in ett litet inlägg   

 

 

 

Så vad har jag hittat på för skojsigt sedan sist jag uppdaterade.

 

 

Jo jag har varit ner till mamma en sväng igen och var hos henne i 10 dagar.

 

Där var det ganska lugnt eller så lugnt det kan bli med en 1,4 åring i huset, tyvärr fick jag inte träffa min älskade Stephanie för hon var hos sin pappa då  .

 

 

 

Efter att jag kom hem från mamma så var det bara hem och vända praktiskt taget, var hemma i ca 2 dagar innan jag skulle iväg med Korpen´s Bingo funktionärer (Vi som jobbar på Korpens Gå bingo) på kryssning till Mariehamn.

 

 

Det var en mysig kryssning och det var lite häftigt att vi fick hytt på Deck 10 alltså näst högst upp på båten, men tyvärr blev det lite för tyst för min del så jag hade jätte svårt att sova på natten.

 

Hemma har jag alltid radion på när jag ska sova, kan inte sova när det blir för tyst, jag tänkte nog tanken nån gång att jag kunde satt på musik o så tagit mina lurar men när det väl var dags o sova så hade den tanken hur som haver försvunnit och det blev en skitnatt   

 

 

 

Det var Voize & Casanovas som spelade på båten.

Voize har jag inte lyssnat på tidigare men tyckte att dom var riktigt bra, Casanovas har jag lyssnat på förut men att det var evgheter sen, men nu när dom spelade på båten (Cinderella) så var dom riktigt bra.

 


 

Tyvärr hade jag ju glömt att ta med mig öronproppar, men jag kom ihåg ett tips jag en gång fått av min bästa kompis Carro att man kan stoppa papperstussar i öronen istället om man glömt öronproppar,  så sagt och gjort, jag rev dän ett par tussar från en servett och stoppade i öronen och faktiskt så hjäler det en hel del även om man inte tror det.

 

 

 

Jag måste ha öronproppar när jag är på dans bara för att jag har tinitus och det tjuter konstant i mina öron men ännu värre om jag glömt öronproppar + att jag kan få väldigt ont i öronen utav vissa ljud.

 

 

Så ett tips till den som behöver öronproppar vid vissa tillfällen som typ vid danser eller konserter men glömt att ta med, stoppa papperstussar i öronen, det hjälper en hel del kan jag lova.

 

 

 

 

Men nu är man åter på jobbet i vanlig ordning, och just nu nere på kyrkan är det ogräsrensning som gäller för hela slanten..

 

Det är ju tur att jag har Wahlgren & Wistam´s podd i mina lurar för i så gott som varje avsnitt har jag fått mig ett gott skratt just bara för att verkligen bjuder på sig själva och även att dom blottar sina liv för oss lyssnare.

 

 

 

I somras så började jag lyssna på dom och nu är jag uppe i avsnitt 49, varje avsnitt är mellan 40 - 65 min låga. Jag lyssnar mest när jag är på jobbet o så när jag ska någon stans för det är då jag har ro att lyssna och kunna koppla bort omvärlden en stund.

 

 

 

 

 

Nä nu måste jag avsluta detta inlägg för att gör mig iordning, ska iväg på vattengympa strax och min kompis hämtar upp mig om ca 10 min 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards