ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 20 januari 2021

Hallå i holken

Av Cattis - 20 januari 2021 15:50

Ja, då var det onsdag igen och dagarna går rätt fort fast jag inte fått börja jobba än pga pandemin som råder, men jag hoppas verkligen att vi får börja jobba snart är så less på att bara gå hemma och alla rutiner jag hade innan är som bortblåsta, det är ju tur att gubben jobbar för annars hade vi båda suttit uppe halva natta o sen sovit bort halva dan.

 

 

Men men vad har jag annars gjort för något sedan sist jag bloggade?

Jo jag har varit ner på Timrå kyrka och hälsat på några av mina arbetskamrater, det är inte så många som jobbar där nere nu för de flesta försöker jobba så mycket dom kan hemifrån.

 

Jag har även träffat min kompis Linda några gånger, träffade henne senast idag och då tog vi en liten fika på Café In Between i Timrå, det är inte så mycket folk där heller nu för tiden men det förstår jag, tycker ändå att det är kul att i alla fall några går dit och fikar.

 

 

Jag har även hunnit med att vara på Birsta en sväng och storhandlat, jag tog bussen in tidigt (för att slippa så mycket folk som möjligt) så de flesta affärer som jag skulle på hade inte öppnat så för första gången sedan Dollar store öppnade så hängde jag på låset och i -19° så det var inte så skönt direkt men som tur var så behövde jag inte vänta så jätte länge innan dom öppnade   

Innan jag var klar med all handling så hade folket börjat att vakna till liv och det blev mer rörelse på affärerna.

 

Men trotts pandemin och alla tjatar om att använda munskydd mm så är det inte alls många som jag ser använda munskydd eller något slags visir, på Willys hemma här i Timrå är det några som jag sätt utav personalen ha visir på sig vilket jag tycker är väldigt bra för dels så kan jag känna mig trygg (även om jag själv använder munskydd) men även andra kunder.

 

Nä nu har jag pratat färdigt om denna förbannade pandemi och virus mm, det räcker med att alla tjatar om det så man kan   kräkas på det. Jag vet gott och väl att det är viktigt att tjata om det och jag vet även att det är många som inte alls bryr sig om detta utan tänker typ som jag i början av detta "ähh det händer inte mig och gör det de så är det bara som en förkylning med + meny" men jag har fattat att det inte är alls så, utan att det är mer allvarligt än så. Men jag är väldigt glad för att folk har börjat att vaccineras så vi kan börja att leva mer normalt som förut.

 

 

När nu har jag pratat färdigt om det, blir ju bara deprimerad och min hjärna kommer att suga åt sig allt och sedan kommer de att malas på som en trasig grammofonskiva och jag orkar inte med det och sen så finns det ju så mycket annat kul att prata om   

 

 

I måndags när jag skulle träffa min kära kompis Linda så började inte dagen så som det var tänkt utan lilla jag hade glömt att ställa larmet på klockan så jag vaknade ca 20 min efter att bussen hade gått som jag skulle med, aja ringde Linda och sa att som det var men skyndade mig att få på mig kläder och allt o knatade ner till bussen, sto där och väntade och efter ett tag så började jag fundera på vart den höll hus någonstans, jo men då visade det sig att bussen var ca 25 min sen, men men inget ont som inte har något gott med sig jag fick ju en kall promenad på byn och mötte upp Linda på Saga där vi skulle äta lunch.

 

Det blev en brunch för min del istället eftersom jag inte hann att äta frukost innan.

 

 

 

Nu har jag pratat så mycket om min fina kompis Linda så här kommer en bild på henne från i måndags nr vi satt på Saga och käkade    (självklart har jag frågat henne om det är okey att dela bild på henne)

 

 

 

Vi har varit vänner i 11år nu och allt började med att hon och en tjej till skulle göra praktik hos oss på Tallkotten som är en del av den Dagliga Verksamheten. Jag och Linda trivdes så pass bra i varandras sällskap så vi förblev vänner sedan dess och vi har hittat på en massa tokigheter under dessa 11år och många mer år kommer det att bli   

 

 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards