ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 11 januari 2021

Av Cattis - 11 januari 2021 19:56

Detta är en väldigt spännande bok en riktig bladvändare. Jag lyssnade på denna bok på Nextory och Anna Maria Käll som läser upp boken gör det på ett bra sätt så att man inte vill sluta lyssna och hon läser med inlevelse och man kan skapa sig egna bilder från det hon läser.

 

 

 

Handling:

Kya Clark lever ensam och i samspel med naturen utanför en liten stad vid North Carolinas kust. Byborna kallar henne ”Träskflickan” och har i många år spridit elaka rykten om henne. När en stilig quarterback hittas död i våtmarken blir hon därför omedelbart misstänkt och en mordutredning inleds. Men Kya är långt ifrån den obildade enstöring som alla tror, och snart uppdagas sanningen om hennes liv.

 

 

Författare: Delia Owens     Uppläsare: Anna Maria Käll

 
 
Utgiven: 2020-04-29         Speltid: 12tim 48min
Av Cattis - 11 januari 2021 15:05


Nu är det nytt år och denna vinter som vi väntat på i nästan en månad eller mer för vissa, har äntligen kommit med bravur, idag har det snöat hela dagen och det väntas komma upp till 70cm snö under 24 timmar vi har väl redan fått ca 3-4 cm och när jag tog en promenad bort till affären så tok snöade det så jag såg mer eller mindre ut som en snögubbe när jag kom fram och likadant när jag kom hem.

 

Just nu såg det ut som att snöandet lugnat ner sig lite grann

 

Jag tycker det är mysigt med snön och hade mina syskonbarn bott här i närheten så skulle jag ha tagit med dom ut och åkt puka varje dag (om dom velat). Mina syskonbarn är snart 10 och 5år gamla, kan knappt fatta att dom är så stora men så känner nog dom flesta som har barn eller ungdomar i sin närhet   .

 

I övrigt sedan i julas har jag inte gjort så mycket, har försökt att ta minst en promenad om dagen så jag har landat på runt 5000-12000 steg om dagen, har inte fått börja jobba än då dagliga verksamheten fortfarande är nedstängt och vi vet inte när vi får börja jobba igen men jag hoppas på snart för det är inte kul att gå hemma om dagarna.

 

Här är några bilder från min promenad igår, fotat över Fagga fältet och så syns östrands pappersfabrik

 

Det var en småkylig men ändå en skön promenad och jag var ute i ca 1,5 timme så jag var mer än nöjd när jag väl var hemma igen   

 

 

Imorgon så blir det en annan promenadslinga att gå om det inte snöat allt för mycket inatt för jag har ingen lust att pulsa i för mycket snö   

 

 


 

 



Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards