ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 25 december 2020

God fortsättning på julen

Av Cattis - 25 december 2020 16:12


Igår var det julfon och min 3e jul utan älskade lilla mamma   

Saknaden efter lilla mamma är stor, men det var ändå mysigt att få bara ta det lugnt tilsammans med min älskade gubbe   

 

Julafton blev inte som alla andra jular och det är inte pga pandemin utan för att det bara kändes helt okey att göra vad vi kände för.

Jag var en sväng på affärn och handlade lite grann när jag kom hem så lastade jag in allt där det skulle vara och sedan satte jag igång och började röja i mitt databord för jag hade bestämt mig för flera dagar sedan att jag ville byta plats på den och min säng, så sagt och gjort men vad skit jag hade samlat på mig som låg i databordet, sådan som jag kunde ksta bort eller helt enkelt ta upp till Erikshjälpen nästa gång jag går förbi där.

 

Det blev lite kalle för min del, jag såg inte hela för jag fixade med middan då. Vi åt lite sill (Senap, Skärgård och Lök), färdig skivad skinka som jag hade köpt, köttbullar och gravad lax det var alldeles lagom för oss.

 

Efter maten så kollade vi på ett avsnitt av Anders kackar på, på Cmore efter de så gick gubben hem till sig (vi är särbos) och jag fortsatte att röja i sovrummet så jag blev klar någon gång.

 

Med allt som skulle göras så tog de typ 3 timmar, känns rätt sjukt när jag tänker efter eftersom jag dels inte har s stort sovrum och att det inte var så mycket som skulle göras men allt tar sin lilla tid.

I slutändan så blev jag väldigt nöjd.

Men ofta när jag möblerar om så brukar jag nästan alltid sova dåligt på  natten bara för att jag stör energin i rummet och denna natt var inget undantag tyvärr, så jag vaknade flera gånger och det värsta när jag vaknar är att den berömda kissblåsan alltid gör sig påmind och då är det bara att kliva upp o gå på toa.

Men får jag bara komma till ro i sängen sedan så kan jag somna om och det tycker jag är väldigt skönt.

Oftast så tar det bara ett par dagar innan energin i rummet lugnar ner sig och jag kan sova gott igen.

 

Några gånger har jag provat att ha sängen på tvären i rummet men det funkar inte alls för jag får så konstiga drömmar och sover oroligt, men det är inga bekymmer att ha sängen emot långväggen och det spelar ingen roll om jag sover med huvudet vänt mot fönstret eller mot dörren, fast jag sjäälv föderdrar att sova med huvudet vänta mot dörren.

 

 

Är det någon som känner igen sig i detta eller är det bara jag?

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards