ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 14 december 2020

Lite frågor om julen

Av Cattis - 14 december 2020 16:05

1. Är du en som älskar julen eller tycker du det är en jobbig högtid?


Svar: Jag vet ärligt talat inte, jag kan inte påstå att jag älskar julen men jag tycker heller inte att den är jobbig. Jag tycker om julen mycket men jag kan inte påstå att jag älskar den.


2. Hur ska du fira jul?


Svar: Eftersom läget är som det är så blir jag hemma tillsammans med gubben. Om det inte hade varit smitta ute i världen så vet jag faktiskt inte hur jag hade gjort, julen är inte densamma efter att lilla mamma gick bort för 2år sedan.

3. Kommer något se annorlunda ut denna julen tillskillnad från förra året?


Svar: Inte direkt, jag firade tillsammans med min älskade gubbe förra året och så blir det i år också.


4. Är det något du är besviken över hittills?


Svar: Ja, att folk inte tar denna smitta på allvar. Jag ska inte sticka under stolen med att jag var en av dom som tog detta med en klackspark tidigare men jag har faktiskt ändrat uppfattning om det och tar ett bättre ansvar genom att jag håller bättre avstånd till folk och jag använder munnskydd när jag går på affärn.

5. Vad tycker du om årets julkalender?


Svar: Förut har jag inte varit något fan av julkalendern för det har inte varit något som just tilltalat mig och likaså tänkte jag om denna men så fick jag ett ryck och tänkte att jag ger den en chans och ärligt talat jag ÄLSKAR årets julkalender   

6. Tycker du det är roligt att slå in julklappar eller är det en pina?


Svar: Nja jag tycker inte att det är så kul att slå in dom men att handla dom är det bästa som finns hihi

7. Vad dricker du helst till julmaten?


Svar: Apotekarnes julmust

8. Du får välja två temafärger att inreda julen med, vilka färger blir det?


Svar: Rött och vitt

9. Vad blir årets juloutfit?


Svar: Det får bli något fint som finns i min garderob.

10. Vilken doft påminner dig mest om julen?


Svar: Doften av julgran, pepparkakor och glögg

11. Vad är din favorit på julbordet och vad hade du helst sluppit äta?


Svar: Favoriten är julskinkan och revbensspjäll, enda som vi haft på julbordet som inte varit någon favorit är dopp i grytan det var morfars favorit.

12. Vad har du önskat dig i år?


Svar: Att min syster kunnat komma upp på jul och att denna smittat kunnat ebba ut.. Men om du menar i julklapp så har jag faktiskt inte önskat mig något just

13. Är du nöjd med dina julklappsinköp, och vilket är din favorit?


Svar: Japp, jag är nöjd mitt bästa köp måste nog ha varit den bajsande enhörningen och Ironman, just bara för att jag vet hur glada mina syskonbarn kommer att bli   

14. Har du snö där du bor?


Svar: Vi har haft lite vitt på backen men det har regnat bort, snön brukar komma i januari- februari någon gång

15. Äkta eller plast-gran?

 

Svar: När jag var liten så hade vi alltid riktig gran men nu för tiden så har jag bara en plastgran

 
 
Jossan

Jossan

14 december 2020 22:52

Dopp i grytan har jag aldrig ätit någonsin. Pappas ena kusins sambo har det som tradition att äta på nyår, med hembakat bröd. De bor i Norrtälje och dit tar jag mig inte, Corona eller ej.

http://https://mynameisjossan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards