ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 7 november 2020

Pinchos

Av Cattis - 7 november 2020 16:27


Denna gång dröjde det inte så lång tid mellan inläggen   

 

Så vad har hänt för kul i mitt liv sedan sist?

Inte så mycket faktiskt utan det har vart ganska lugnt, jag har jobbar som vanligt på både kyrkis och med vaktmästarna nere på Timrå kyrka.

På Allhelgona och Halloween gjorde jag inte så jätte mycket, jag tog mig en promenad ner till kyrkan för att tända ljus för alla som jag känner som inte finns med oss längre i fysiska livet.

 

Det har gått 2år sedan vi strödde ut mammas aska för vinden, och jag saknar henne så mycket och det kommer jag alltid att göra, jag vet att hon har det bra på sina rosa små moln eller visst ja lila var dom ju (lila var hennes favorit färg)

 

 

 

Hmm, vad har jag mer hunnit med sedan allhelgona? Ibland måste man stanna upp och tänka efter för ibland så hamnar man bara i soffan framför teven eller med den berömda mobilen i handen hihi

 

Jo just de, min goa kompis Lotta har klippt mitt hår så nu är man korthårig igen vilken känns het underbart, saknar verkligen inte tiden då jag var långhårig. Det är så lättsamt för nu behöver jag inte tänka på att jag måste fixa så mkt med håret utan de e bara att kiva upp på morgonen och ta lite vatten eller hårgelé o vips så är det klart.

 


 

Sen har jag hängt med bästa Linda en sväng, vi började dagen med en sväng på stan för hon hade ett ärende på vårdcentralen där, o medans jag satt och väntade på henne så träffade jag min kompis/konfirmationspräst Erika, henne var jättelänge sen jag träffade så det var superkul att stöta på henne så där i väntrummet satt vi och surrade en stund.

Efter svängen på stan med allt vad de hör till så tog vi bussen till Birsta o där blev de en sväng dels på nya Dollarstore o lite annat.

 

 


 

Igår fick vi äntligen till en dejt, vi har inte sätts på typ 1,5år dels för att hon inte kunde komma när jag fyllde år i februari och sedan har liksom livet kommit emellan och vi båda haft annat för oss med både det ena och det andra.

Men denna gång så slog hon på stort så då blev jag bjuden av henne som sen födelsedagspresent på Pinchos.

Hon har oxå hunnit fylla år sedan sist vi sågs så då fick hon liten present av mig med.

 

Hon fick dessa av mig, valda med kärlek   

Bild lånad från D7.se

 

 

Bilder lånade från google

 

På Pinchos blev det en massa gott att äta och dricka.

Maten tog jag ingen bild på för jag hade inte inte tid med det, var för hungrig för de   

 

Men jag testade: Risotto, Mozarella sticks, Halomi sticks, Dumplings och säkert något mer hehe, men vi avslutade besöket med det obligatoriska Churros med choklad till såååååå underbart gott.

 

 

Utav dessa 3 så var flaskorna mina favoriter, döskallarna var ingen höjdare just. Men i det stora hela så blev kvällen en riktig höjdare dels för att det var god mat och dels för att jag hade det bästa sällskapet   

Det är inte ofta vi ses men när vi väl ses så har vi superkul tillsammans, och oftast så går tiden för fort   

Men så är det när man har det trevligt och är i gott sällskap.

 

Jag har många goa härliga kompisar, ibland ses vi inte så ofta men när vi väl ses så springer tiden iväg     

 

 


 
 
Ingen bild

Hej

2 december 2020 18:27

Hej. När ska du läga ut mer inleg?

Cattis

3 december 2020 20:23

Sv: Hej du!
Jag tänkte lägga ut ett inlägg nu =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards