ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 13 december 2017

Julmiddag på Hotell Knaust

Av Cattis - 13 december 2017 11:45

Igår så började dagen med att jag fick städa i kyrkan medans Yngve fick ta traktorn o skotta snö, för det hade kommit en del under natten + att det snöade för fullt när jag kom på jobbet vid 9.

 

 

Det var ganska kul o städa i kyrkan för då kunde jag poppa den musik som jag ville lyssna på   .

 

Så lite country och städning var inte så dumt i alla fall.

 

 

 

När jag kom hem sen så var det bara att fixa med matlådor och middag till gubben, sedan en snabb dusch och ta på sig fin kläderna för jag skulle på julmiddag med mina arbetskamrater på kyrkan på Hotell Knaust i Sundsvall.

 

 

Det var helt magiskt tycker jag just för att jag aldrig varit där förut och sen så älskar jag den gamla stilen för det var så himla mycket detaljer att titta på.

 

Julmaten var en riktig höjdare, det var mycket sill, lax och en massa annat smått o gott   .

 


 

 

 

 

 

Vill du besöka eller boka rum på Hotell Knaust så kika in HÄR

 

 

Idag började dagen med lucia nere på In Between, det var mina fina arbetskamrater som lussade, efteråt så bjöds det på lite jul fika.

 

 

Nu har jag lunchrast och lyssnar lite på musik medans jag bloggar lite grann.

 

Efter lunchrasten är det dags för lite träning, måste försöka hålla igång lite grann nu innan jul och nu när Korpen gympan är slut för detta år, så nu får jag längta tills januari innan gympan kör igång igen med nya samlade krafter och helt nytt gympa pass.

 

Pia som har gympan på måndagarna gör verkligen ett hästjobb som lyckas knåpa ihop ett helt nytt pass på bara några veckor och speciellt nu när det är jul med allt vad det innebär, ja ni vet ju själva hur det är nu i jul och nyår för den delen. Man ska hinna både ditt o datt innan man kan sätta sig en 5 min och pusta ut innan man måste resa på rumpan och köra igång med nästa grej.

 

 

 

Jag tycker det är väldigt stressande bara de här att jag ska resa ner till mamma om knappt en vecka.

 

Allt jag måste hinna med innan och hinna packa ner kläder och allt annat som ska med neröver.

 

 

I år så får jag så lov att byta tåg i Stockholm och det kan jag lova er att det är det värsta som jag vet, just för att det är så stressande för mig, jag tycker att det är dåligt skyltat och sen att man ska från den ena sidan över till den andra genom att man måste ta hiss/rulltrappa vad det nu finns upp för att sedan leta sig dit man ska, o jag som har med mig en katt som väger några kilon och så en stor resväska som väger ton, kanske inte riktigt ett ton men den väger säkert närmare 20-30 kg med all packning o grejer som ska med ner.

 

 

Jag kommer inte att kunna känna mig lättat förrens jag har bytt tåg och vet att jag inte ska kliva av förrens jag landat med tåget i Norrköping. Det är ju inte första gången som jag får byta tåg i Stockholm men jag tycker inte om det utan undviker det så gott jag kan, men tyvärr så lyckades jag inte denna gång.

 

Norrköping Central

 

Jag byter annars alltid tåg i Gävle men denna gång så blev det Stockholm på vägen ner och Uppsala på vägen hem.

 

Gävle Station

 
 
Jossan

Jossan

15 december 2017 09:46

Vad menar du med hästjobb? Vad Är det Pia gör som en häst?

Jag förstår inte riktig

http://nouw.com/mynameisjossan

Cattis

15 december 2017 21:53

Sv: Hehe, det menas med att hon gör ett bra och hårt jobb.

Att man gör ett hästjobb är ett talesätt man brukar säga =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards