ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Fortsättning på förra inlägget

Av Cattis - 28 maj 2017 13:11

Som rubriken lyder så är detta en liten fortsättning på förra inlägget.

 

Lördag 20/5 Så var det dags för Timrå Fritid att hålla i länsdansen och då var det ute i Söråker   

 

 

 

I måndags 22/5 så var jag iväg en sväng med Fritiden och bakade tunnbröd i Stavre. Jag har bakar tunnbröd några gånger förut tillsammans med Fritiden men då har vi varit i Lögdö och bakat.

 

Jag vet egentligen inte vilken av dom 2 bagarstugorna som är mysigast men den ute på Lögdö är något större och så har den även ett eget litet fikarum.

 

 

 

Min (trafikskadade) pizza   

Den fastnade i ugnen så därför blev den inte så snygg när vi skulle ta ut den, men den smakade jättegott ändå   

 

 

 

I tisdags 23/5 så var jag ner till min granne som fyllde 70år. Han är en en pigg gubbe som alltid är glad när man träffar honom och så har han och frugan en jätte mysig hund en "West highland terrier"

 


Av Mider, CC BY-SA 3.0, Länk

OBS: Bild lånad från Wikipedia

 

Men deras hund är en riktig kelgris och när man kelar med henne så pratar hon alltså inte människospråk utan på sitt sett och så visar hon genom att vrida på huvudet hur hon vill bli kliad   

 


Grannen bjöd på en supergod smörgåstårta och Schwarzwaldtårta.

 

Utav mig fick han en liten påse med smaksatt kaffe (Irish creame) som jag köpt på Kahls i Birsta och så fick han en påse med tunnbröd som jag bakat då när jag var med Fritiden.

Till veckan så ska han få en till present av mig, men det kan jag inte skriva ut här än vad det är eftersom det finns en chans att han läser detta blogginlägg.

 

Kan lägga in bild senare (om jag kommer ihåg)   

 

 

 

 

I onsdags 24/5 så jobbade jag istället för att ha hemmadag som jag annars har på onsdagar, eftersom jag tyckte de att vi är ju lediga i så många dagar ändå att jag hinner städa och ta hand om mitt hem under ledigheten.   

 

Jag och min kompis Tina fick sluta lite tidigare så då passade vi på att bjuda med våran andra arbetskompis Jossan som var ledig den dan, att fika med oss på Café In Between.

 

Eftersom det var en varm och solig dag så bestämde vi oss för att köpa glass.

 

 

 

 

 

Annars nu under dessa härliga lediga dagar så har det inte varit så soligt men kvavt och ganska varmt... Jag har mest bara varit hemma och tittat på film på Netflix eller Viaplay.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Av Cattis - Onsdag 10 jan 09:19

  Halloj alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Med mig är det bara bra, lite trött bara då jag fått sova hela natten.   Det är inte alla nätter som jag får sova hela natten eller få denna ljuvliga djupsömn.     Så mi...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Skapa flashcards