ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Dejt med tjejerna

Av Cattis - 15 november 2014 14:43

Ikväll så ska jag ut på dejt med mina 2 tjejkompisar o de ska bli så himla kul, nu va de ett tag sen som ja va med tjejerna.

 

Jag blev medbjuden på musikslaget ikväll, de ska bli spännande för jag har inte vare på de förut.

 

 

Lite info om Musikslaget:

Vill du läsa mer om Musikslaget så kolla in HÄR

 

2006 deltog Maitraiders i en Internationell melodifestival i Atén. Då föddes en idé om att arrangera en liknande musiktävling i Sverige. I höst arrangeras det fjärde Musikschlaget av Maitraiders och studieförbundet Bilda.
Den 15 november 2014 går för fjärde gången Musikschlagets final av stapeln på restaurang Aveny i Sundsvall. Tävlingen arrangeras av musiker med funktionsnedsättningar för musiker med funktionsnedsättningar.

De tio tävlande bidragen kommer från hela Sverige. För att komma med till Musikschlaget måste man vara med i någon av de åtta regionala deltävlingar som kommer
att arrangeras av Studieförbundet Bilda under april – maj månader 2014. Åtta vinnare kommer att direktkvalificera sig till finalen i Sundsvall. De två övriga bidragen utses av en urvalsgrupp bland alla de tävlande bidragen i kvaltävlingarna.

Naturligtvis blir finalen en kväll fylld av glitter och glamour – precis som det ska vara när det är melodifestival.

Man kan medverka som band eller soloartist, med eget material eller covers. Anmälan görs här påhemsidan, http://musikschlaget.se/?page_id=8 Fyll i formuläret och bifoga en demo, helst i form av en videoinspelning.

Filmen måste inte vara av proffskvalité, det fungerar med en enklare inspelning. Man ska även skriva några rader om sig själv eller bandet, till exempel hur länge man spelat eller vilka förebilder man har.

Vad är Maitraiders?

Kooperativet Maitraiders musikservice är en arbetsplats belägen i centrala Sundsvall, där 7 st killar och en tjej har sin dagliga sysselsättning. Samtliga med beslut om insats enligt LSS.
Gruppen driver kooperativet själva men under handledning.
Verksamheten består av att i olika former och i olika uppdrag arbeta med musik.

Maitraiders är först och främst ett rock/dans band,
Men driver även ett replokalshus i samarbete med Studieförbundet Bilda.

 

 

 

 

Blev inte så mkt skrivet av mig i detta inlägg men men spela boll   

Nu ska jag ta o göra mig iordning för om cirkus 40 min så kommer Carro och hämtar upp mig o då vill jag vara klar.

O med tanke på att jag till 99,9% alltid är sen så e de nog bäst o piffa till sig nu o byta kläder, för just nu sitter jag i mina myskläder o de vill ja ju inte ha på mig när jag ska iväg   

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards